Avatar billede ivan Vasilevskikh Praktikant
01. juli 2024 - 14:27 Der er 2 kommentarer

Kørebog i excel - Funktion/formel

Jeg vil gerne oprette en kørebog til vores ansatte som de kan indtaste i excel. Vil gerne laven en funktion, sådan at når de skriver en kundens navn, så bliver den lavet om til en adresse ud fra en liste.

Måske i har nogen foreslag til noget andet alternativ.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. juli 2024 - 14:54 #1
jeg mener ikke at excel har et format for adresse.
men hvis det simpelt handler om at slå en referenceadresse op i en opslagstabel i relation til et firmanavn, så er lopslag() vel i princippet det du er ude efter.
Avatar billede ebea Ekspert
01. juli 2024 - 18:11 #2
Du kan prøve at uploade et eksempel på det som du allerede har. Brug evt. www.dropbox.com hvor du kan uploade din fil, og så dele linket til filen, herinde.