Avatar billede HHA Professor
28. juni 2024 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Higlight Row

Hejsa,

Jeg søgte på en automatisk highlight af den aktive række og fandt denne side.
https://lifehacks365.com/2019/10/11/automatically-highlight-active-row-in-excel/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=automatically-highlight-active-row-in-excel

Men jeg kan ikke få den til at virke.
Andre der har testet den eller har en anden løsning?

Jeg bruger selv Kutools, men det var nemmere og billigere, hvis det var indbygget i den fil, som vi er mange der deler.
Avatar billede ebea Ekspert
28. juni 2024 - 11:33 #1
Har du husket, at definere et navn på det område der skal dækkes, og så at angive dette navn, i selve VBA delen (under .Name = dit definerede navn) ?
Avatar billede HHA Professor
28. juni 2024 - 11:47 #2
Jeg mener at have fulgt det slavisk.
Den melder inegn fejl eller noget, virker bare ikke.

Bruger Office 365.
Avatar billede ebea Ekspert
28. juni 2024 - 12:37 #3
#2 - Prøv med denne stump kode, og se om den gør det du vil have. Du kan inkludere kolonne også, ved at aktive kolonne delen i VBA koden. Og farvekoden brugt, kan du ændre i koden.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    Application.ScreenUpdating = False
    Cells.Interior.ColorIndex = 0
    With Target
        .EntireRow.Interior.ColorIndex = 40
        '.EntireColumn.Interior.ColorIndex = 40
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede HHA Professor
29. juni 2024 - 09:39 #4
#3 ebea,

Virker nogenlunde dit forslag.
Dog sætter en en farvet celle til ingen udfyldning, når man har været på rækken.

Det gør den kode, som jeg ikke kan få til at virke, ikke.
Avatar billede ebea Ekspert
29. juni 2024 - 10:27 #5
#4 - Jeg har lavet en lille testfil, med den kode du refererede til, i dit spørgsmål.

Prøv og se, om ikke den virker hos dig, nu.

https://www.dropbox.com/scl/fi/kwmnozhz7phtosboq8cdo/fremh-v-r-kke.xlsm?rlkey=yc922ms4ec97jvkogdph8ebii&st=ficznupm&dl=0
Avatar billede HHA Professor
29. juni 2024 - 10:35 #6
#5 ebea,

Den virker perfekt.
Har du lavet den efter det link jeg lagde op i #1?
Ligner det måske ligger i at du har skrevet dansk i koden.

Kan ikke forstå at somme tider skal det være dansk og andre gange er den lige glad med om det er DK eller ENG 🙃

Men den virker fint nu, tusind tak og god weekend til dig! 👌
Avatar billede ebea Ekspert
29. juni 2024 - 10:37 #7
#6 - Du er velkommen ;-)  Og god weekend til dig!

Mit gæt er, at det nok var (er) i den betingede formatering, og formlen der bruges der. Du kan jo prøve at sammenligne med din formel, og den jeg anvendte.