Avatar billede Potten Praktikant
25. juni 2024 - 10:24 Der er 9 kommentarer

Audacity

Ved I tilfældigvis hvordan man kan få, musik inspillet i audacity, til at indgå i Mediamonkey's biblioteker.
  På forhånd tak
      Potten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. juni 2024 - 10:35 #1
Hvis du gemmer musik fra Audacity enten lokalt eller på et NAS, kan det vel tilføjes til MediaMonkey som al anden musik?

Hvad er det helt specifikt, der ikke spiller sammen for dig?
Avatar billede Potten Praktikant
25. juni 2024 - 13:52 #2
Problemet er, at når man eksporterer fra Audacity til Mediamonkey, kommer det kun til mediamonkey som een fil, fordi den ikke bliver en del af deres bibliotek, som normalt viser kunstner,de forskellige spor o.s.v.
Hos Mediamonkey viser de bare hvad LP'en hedder og ikke andet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. juni 2024 - 14:33 #3
Mon ikke du er ude i, at når du har indspillet din LP, skal du i Audacity ikke blot eksportere filen som helhed. Du skal inde i Audacity sætte labels på, der hvor et nyt nummer begynder (og evt. slutter). Når du så eksporterer skal du vælge "File"-"Eksport"-"Eksport multiple". Så vil du få mulighed for at udfylde metadata, og hvert nummer får tilføjet det navn, du har givet som label for denne del af filen.

Bemærk, at hvis du eksporterer til wav, er der ikke så gode muligheder for metadata.
Avatar billede Potten Praktikant
25. juni 2024 - 15:06 #4
Det lyder absolut som noget der burde virke.
Mange tak
Avatar billede falster Ekspert
25. juni 2024 - 15:49 #5
Hvis du (alligevel) får problemer, så er der en, der har dystet med noget lignende her

https://forum.mediamonkey.com/viewtopic.php?p=477212

Interessant emne. Der sluttes med disse ord:

I do know that metadata seems to be an unsophisticated, poorly developed, and unreliable method of maintaining information about a digital track.
Avatar billede Potten Praktikant
26. juni 2024 - 04:27 #6
Kunne desværre ikke læses, sikkerhedsindstillingerne forhindrede det.
Avatar billede falster Ekspert
26. juni 2024 - 10:32 #7
Spøjst - jeg får også sikkerhedsadvarsel nu.
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. juni 2024 - 10:36 #8
Det er bare deres certifikat, der er ugyldigt. Helt sikker noget rod, men kun alvorligt for jer, hvis I har tænkt jer, at lægge følsomme data ind på siden.
Avatar billede bvirk Guru
27. juni 2024 - 19:32 #9
#8
Det er ikke usansynligt at mediamonkey.com er kompromiteret og i givet fald er det svagheder i besøgende browsere og OS'er der målet sålænge det står på.

https://www.perplexity.ai/search/what-is-the-6dfT0CvkRFSAhEVknRVopg#2