Avatar billede Uvanga Ekspert
23. juni 2024 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft konto vs lokalkonto - pro & con

Hvad er fordele / ulemper ved at vælge lokalkonto fremfor microsoftkonto?
Ved lokalkonto går man selvfølgelig glip af interaktion med andre options.

Men kan en lokalkonto som udgangspunkt ikke opfylde behov for en bruger, der kun har behov for en PC, der kan bruges til mitId, mail, og diverse sociale platforme.
Man kan vel altid senere vælge at logge på sin microsoftkonto. Eller bør man holde sig til den ene eller den anden konto, og ikke skifte i tide og utide?
I dette tilfælde taler jeg om en person der er "en glad bruger" på basic niveau. Så her vil man nok holde sig til den konto, der er sat op som udgangspunkt.

Er der nogen der har erfaring, og evt pro and con til de to muligheder?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 09:50 #1
Efter min mening, så har du fuldkommen ret!
Jeg har en anden Laptop som jeg kun bruger til at eksperimentere på og jeg føler overhovedet ingen forskelle!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 10:03 #2
Nu er det også sådan at jeg har en klonet kopi af begge mine Pc´er.Så jeg kan skifte Harddiskene hvis uheldet skulle ske!
Ps. Det eneste ønske jeg har for de nye Computere er at man kan udskifte de nye NVME SSD diske Lige som på en SDHC Disk?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2024 - 11:33 #3
Hvis du bruger for eksempel Libre Office som dit kontor program og du ikke bruger Onedrive til at gemme dine filer har du ikke behov for en Microsoft konto.
Fordelen ved Lokal konto er at computeren ikke kontakter Microsoft så meget som hvis du er logget på hele tiden. Så tænker jeg Microsoft mere eller mindre kan følge med i hvad du foretager dig.
Jeg har aldrig brugt Microsoft konto fordi jeg ønsker så lidt indblanding fra Microsoft som muligt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 11:40 #4
Jeg har Office 2021 på den hvor jeg kører lokal konto på og har i Dag her til morgen  modtaget Opdateringer!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 12:05 #5
Unskyld det var til 2019 Jeg har dem begge på PC´en!
https://ibb.co/Fw726Vr
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 12:30 #6
Ordre bekræftelse!
https://ibb.co/Sywzn8V
Jeg skulle jo kontrollere at Altid var rigtig!
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. juni 2024 - 20:04 #7
ad #3
Tak for input, og forklaring på de to kontotyper.
ad #4
Også en god info at opdateringer kommer til lokalkonto.