Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juni 2024 - 19:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Findes der mon et Antivirus program, som ikke, konstant, reklamerer, for at købe ?

De kære Anti-Virus programmer, vil (naturligvis) gerne sælge mere.
(Og de bliver, måske, også bedre ?)
*
Jeg synes det var lidt irriterende, at Norton, som jeg havde, - men ikke har mere -
hele tiden reklamere med ekstra ting, man kunne købe.
*
Nu har jeg Avast Free Antivirus, som er god.
Men - hele tiden - Reklamere med at den finder nogen, så man skal købe Præmium. OK jeg forstår godt, at et gratis program, gerne vil have, at man køber !
*
Og man kan vist ikke slå de gode tilbud fra ?
Jeg har spurgt i Avast Support.
*
Jeg har tænkt på Avast One Essential - Men reklamerer den også ?
*
Findes der et gratis Anti Virus Program, der ikke, hele tiden reklamerer - Men hvad den finder, og man kan kun slippe af med det, hvis man køber køber programmet ?
*
Som sagt, så forstår jeg da godt, man gerne vil tjene penge, og få fok til at købe mere.
*
Er der nogen, som ikke reklamere konstant ? - Eller findes de ikke - Så må man jo leve med det.
*
Jeg er ellers fint tilfreds med den gratis Avast Free Antivirus !
*
Mon Avast One Essential også reklamerer ?
*
Eller andre gratis Anti Virus Programmer ?*
*
Reklamere de alle sammen ? - For at man skal købe yderlige ?
*
Med Venlig Hilsen Jørn ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2024 - 20:27 #1
Hvad angår Norton har jeg selv anvendt dette antivirusprogram i mange år. Dog har der også været en kedelig tendens til at brugerne for "gode tilbud", men det kan lade sig gøre ar deaktivere denne irriterende type markedsføring.
Men det er en forbandet uskik fra producenternes side, men det er igen pengene disse konstant har for øje🤑🤑🤑💰💰💰
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juni 2024 - 20:43 #2
På de fleste af mine PC´ere bruger jeg ingenting, hvilket så betyder det indbyggede fra Microsoft... - det har jeg nu efter 6-7 år ikke haft problemer med.

På min primære maskine kørte jeg netop Avast, og var dødtræt af deres reklamer - og lige præcis på den vil jeg gerne køre "noget andet", så jeg har 2 forskellige AV-produkter på mine maskiner - så her er jeg skiftet til AVira: https://www.avira.com/en/free-antivirus-windows

De kommer også med reklamer - men SLET slet ikke i samme omfang som Avast.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juni 2024 - 20:45 #3
Tak ErikHg -
Jeg var ellers fint tilfreds med Norton de to år, som jeg havde det.
(Også selv om Norton kom med reklamer, og forskelligt ekstraudstyr)
*
Men nu mente min sparsommelige kone, at det var "billigere med en gratis AntiVirus.
(Og det er jo rigtigt nok hvad Fru Finansminister, sagde)
*
Jeg kan godt forstå, at de gratis, som Avast Free reklamerer, og vil have os til at købe .....
*
Der er sikkert, heller ikke nogen Gratis, som ikke reklamerer og frister til at købe.
Men så kan man jo, lige så godt vælge et betalings program, fra start af.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juni 2024 - 20:47 #4
Tak ole_madsen - Jeg kigger på det. Men Tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2024 - 21:09 #5
#3 - Jeg har i flere tilfælde været ude for at Avast er blevet installeret ved installation af forskellige (købe)programmer. Så får man sådan en "gave" med, som man bagefter skal af installere. Til dette formål er Revo Uninstaller meget effektiv. Men det er møgirriterende, at det overhovedet finder sted.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2024 - 21:28 #6
Jeg bruger Bitdefender. Den er ikke slem med reklamer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juni 2024 - 21:32 #7
Tak 220661 - Det kigger jeg på ....
*
I starten, da jeg havde Computer, brugte jeg Avast Free, og var godt tilfreds.
Jeg synes at "alle" anbefalede Avast.
*
Men jeg kan ikke huske - dengang, at den kom med reklamer og "påbud" om at købe Premium.
Hver eneste gang man scannede. OK man kan jo "overse det" - Gør jeg også ....
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2024 - 22:13 #8
Jeg kan ikke huske om jeg selv har brugt Avast særlig meget. Jeg har brugt Birdefender de sidste 8 år ca. Før den tid brugte jeg Kaspersky.. Da jeg fik Windows 10 fik jeg problem med Kaspersky. Programmet skulle afinstallere hvert efterår ved ny build af Windows. Det gad jeg ikke rode med og fandt så Bitdefender der. Defender der er indbygget i Windows var på dette tidspunkt for ringe et antivirusprogram, så drrfor hænger jeg stadig ved Bitdefender selvom Defender i Winfows er blevet et brugbart program nu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 07:39 #9
Jeg kan kun give Ole M. Ret Jeg bruger også kun Windows eget! Jeg har for mange år siden brugt Norton: Som efter min mening, blev dårligere og dårligere?
Nu får jeg uge efter uge en mail fra ???McAfee??? i min indbakke fra YouSee: Hvor der tidliger stod UouSee Støttegruppe! (" Er fjernet nu") Efter forespørgsel hos YouSee: Og Spam filtret fjerner det ikke! Jeg forstår ikke At McAfee ikke offentlig tager afstand??
https://ibb.co/nnB8jbk
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juni 2024 - 09:18 #10
Tak, Poko1
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2024 - 09:38 #11
Med alle de penge jeg havde sparet ved at hoppe på alle "de gode tilbud"  fra "McAfee" hvis jeg havde accepteret dem, ja så havde jeg været rig i dag. Der er tale om meget store mængder fupmails som jeg har modtaget, og stadig modtager. Blolerer man en adresse, så bliver den næste fupmail bare sendt fra en anden mailadresse.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juni 2024 - 09:40 #12
Åh ! - McAfee har jeg nu aldrig prøvet ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2024 - 10:16 #13
Jeg har heller aldrig haft McAfee installeret på nogle af mine maskiner, men ikke nok med at jeg alt for ofte modtager "gode tilbud" fra "McAfee", så kommer der også advarsler om at mit abonnement er ved at udløbe, og at der store besparelser (ofte 60-70-80 %) at hente ved at slå til nu. Jeg ved ikke hvordan jeg kan have et abonnement på McAfee der er udløbet, når jeg aldrig nogensinde har haft et abonnement.
Det er plat og svindel, men der er nogle der hopper i med begge ben, og det er derfor dette svineri fortsætter. Alle de "gode" tilbud er tydeligvis IKKE fra McAfee, men derimod fra nogle platugler der på alle måder prøve at snyde og bedrage andre.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juni 2024 - 10:25 #14
Nyt :
*
Jeg havde AVG som det aller første, fordi min ene svigersøn, anbefalede det.
*
Men så "var der mange" som anbefalede Avast Free mere -
*
Egentlig synes jeg de to = AVG og Avast Free lignede hinanden lidt -
*
De kommer jo også begge fra Tjekkiet - (Måske også begge fra Prag ?).
*
Men samme land.
*
Er der nogen her, som har Info om AVG eller Avast Free er bedst ?
*
Eller er de lige gode ?
*
Jeg ved godt, at det ikke har med mit oprindelige spørgsmål at gøre.
*
Jeg blev bare nysgerrig ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 10:28 #15
Med den meddelekse i #9 Billedet: Besvarede jeg mailen med. Jeg er utrolig glad for at de endelig havde lukket mit Abonnement! Hi Hi! Jeg tror blot ikke at det hjælper en DYT!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 10:30 #16
#14 Jeg har aldrig hørt dårligt om nogen af dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2024 - 11:27 #17
Avg og Avast er så vidt jeg ved samme firma i dag.
Avast havde nogle problemer med person rettigheder på et tidspunkt, men det er forhåbentligt rettet nu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2024 - 11:53 #18
Jeg har så sent som her til morgen fået opdateringer til Offise 2021 Som jeg har på maskinen med lokalkonto!
https://ibb.co/VJ6fJPH
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2024 - 12:51 #19
#18 Ja de office pakker der ikke er 365 løsning kan installeres og opdateres med lokal konto. Han man købt 365 versionen mener jeg at Microsoft Office er en nødvendighed.
Jeg havde selv 2010 versionen indtil den gik ud med opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2024 - 12:53 #20
Hopper af her da tråd er løst
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juni 2024 - 12:54 #21
Tak til jer alle
*
God hjælp og Info, som sædvanligt
*
T@K

God Sankt Hans Aften til jer ....