Avatar billede Krydderidamen Novice
18. juni 2024 - 11:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere brugere i delt excelark med hver sin kode?

Hej kyndige excel-eksperter.

Er det muligt at lave et delt excelark, hvor hver medarbejder har et faneblad, men hver medarbejder skal kun kunne se sit eget faneblad?

Hvis vi er 3 medarbejdere, så vil der være 3 faneblade.
Når Mikkel åbner filen, skal han kunne se sin eget faneblad ved at taste en unik kode. Men han skal ikke kunne se eller tilgå de 2 andre medarbejderes faneblade?

Mvh. Charlotte
Avatar billede Jan Novice
21. juni 2024 - 11:18 #1
Først skal du oprette et faneblad for hver medarbejder. Derefter kan du beskytte hvert faneblad, så kun den pågældende medarbejder kan se og redigere det.

For at gøre dette, skal du følge disse trin:

Klik på en af ​​fanebladene.
Højreklik på fanebladet og vælg "Beskyt ark...".
I dialogboksen, der vises, kan vælge at indstille en adgangskode, hvis du ønsker ekstra sikkerhed.
Markér afkrydsningsfeltet ud for "Tillad alle brugere af dette arbejdsark at" og vælg de handlinger, medarbejderen skal kunne udføre (f.eks. redigere celler).
Gentag trin 2-4 for hvert faneblad og medarbejder.
Når fanebladene er beskyttet, skal du dele Excel-arket med medarbejderne og give hver medarbejder adgang til det. De vil kun kunne se og redigere deres eget faneblad, mens resten af fanebladene forbliver beskyttet.

Husk at gemme en sikkerhedskopi af Excel-arket, da adgangskoder kan glemmes, og du ikke ønsker at miste adgang til dataene i fanebladene.
Avatar billede Krydderidamen Novice
21. juni 2024 - 12:30 #2
Hej Jan.

Tusind tak for dit svar - det prøver jeg.

Mvh. Charlotte