Avatar billede Flemming Staal Praktikant
14. juni 2024 - 09:18 Der er 4 kommentarer

Kørt fast i simpel kvalitets model

Jeg "kæmper" lidt med koderne - rookie
Jeg er ved at lave en excel model, der skal kunne måle forskel på 2 tal og retunerer "on time" eller "late" + lave en chart som PIE med % fordeling
Har et screendump af det - men kan ikke få det til at virke.
Arket skal efterfølgende kunne bestå af flere tusinde linier - som en model
Avatar billede Flemming Staal Praktikant
14. juni 2024 - 09:20 #1
=IF(AND(C2>0;C2<6);0;"on time","late")
Avatar billede thomas_bk Ekspert
14. juni 2024 - 10:42 #2
Du tydeliggøre ikke rigtig hvad dit spørgsmål er
=IF(AND(C2>0;C2<6);0;"on time","late")

formlen her lader til at have et , efter time, et ; vil sikkert være mere relevant, men så er der 3 ; i din IF formel hvilket også virker underligt.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
14. juni 2024 - 10:43 #3
et gæt vil være
=IF(AND(C2>0;C2<6);"on time";"late")
Avatar billede ebea Ekspert
14. juni 2024 - 11:09 #4
Din formel har en lille fejl ;-)  =HVIS(OG(C2>0;C2<6);"on time";"late")

Mellem "on time" og "late" har du et komma, som bør være et ; (semikolon).