Avatar billede Salmon4lif3 Praktikant
10. juni 2024 - 15:11 Der er 1 løsning

Firma wifi

Når jeg skal logge på firmaets wifi, skulle der åbne en intranet side hvor jeg indgiver brugernavn og adgangskode.
Men på min laptop, logger den på wifi men siden åbner ikke, så jeg kan ikke få hul igennem til internettet.
Er der en der har en ide’ hvorfor det ikke sker på min laptop??
Ps. det virker fint på min iPhone og på min kollegas laptop.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
10. juni 2024 - 16:20 #1
Bare til info; Det du beskriver er en "Captive Portal", hvor bruger bliver sendt til en webside, når vedkomne forbinder sig til Router/Acess Point. Websiden kan f.eks. indeholde login-in til Intranet, en søge-side eller redirect til anden service.

Jeg har måske ikke forstår det korrekt, men mener at løsningen kræver at brugerens enhed er opsat til at bruge routers/AP'ets DNS, da det er denne der redirecter brugeren hen på websiden ved forbinding.

Måske er din computers DNS ændret ?? (vildt skud) Din PC kunne måske også være sat op med permanent VPN tilslutning = bruger også en anden DNS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Captive_portal