Avatar billede krukken Juniormester
10. juni 2024 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Manglende synkronisering af aftaler fra Outlook til kalender på telefon

Hej med jer,

Jeg har en privat e-mail hos gmail. Lad os kalde den "min@gmail.com".

Derudover har fornyeligt købt en licens til Office365. Denne licens er installeret på en laptop. Jeg har ligeledes opsat Outlook til at modtage e-mail fra "min@gmail.com". Til dagligt bruger jeg også Iphone, og her er "min@gmail.com" også sat op.

Når jeg kigger i kalenderen på min IPhone, så kan jeg ikke se de aftaler, som jeg har oprettet i kalenderen på min laptop. Når jeg modtager kalender invitationer fra andre, så bliver i *en gang imellem" oprettet i kalenderen, så jeg kan se dem på telefonen. I kalenderen på laptopppen er kalender markeret med "Kun denne computer." Når jeg opretter aftaler i gmail-kalenderen på laptoppen, så har jeg indtrykket af, at de nogle gang forsvinder.

Hvordan får jeg sat min laptop og Iphone op på min Office365 konto, så jeg kan se og oprette møder på laptoppen, og dem vist i kalenderen på på IPhoe uden at være nervøs for at jeg overser aftaler?

Hjælp hjælp hjælp - jeg synes, at jeg har prøvet mange ting.
Avatar billede puren Ekspert
11. juni 2024 - 09:34 #1
Not possible imap og pop3 er kun til mail og ikke kalender/kontakter

Google har har fjernet Exchange fra Gmail med mindre du er betalings kunde
Avatar billede krukken Juniormester
11. juni 2024 - 11:28 #2
Og man kan heller ikke bruge Exchange til det hele - altså både at sende mail, kalender et igennem, så mail adresse reelt bare virker, som et brugernavn?
Avatar billede puren Ekspert
11. juni 2024 - 11:57 #3
Er ikke med?
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. juni 2024 - 17:01 #4
jeg bruger et lille program på Pc'en som søger for synkroniseringen mellem outlooks kalender og googles kalender : https://www.outlookgooglecalendarsync.com/#google_vignette
Avatar billede krukken Juniormester
11. juni 2024 - 17:36 #5
Lækkert hjolsen - der var lige hvad jeg havde brug for :)