Avatar billede arnepedersen Forsker
09. juni 2024 - 08:47 Der er 13 kommentarer

Blodtryksskema

Hvor finder jeg et blodtryksskema til at udfylde på pc og printe ud?
Avatar billede puren Ekspert
09. juni 2024 - 09:06 #1
søg på Google eller lav dit eget i Excel
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2024 - 09:29 #2
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2024 - 16:03 #4
Jeg har brugt denne i mange år.
Når jeg, over 3 dage, har udfyldt skemaet, går jeg ind på deres hjemmeside, og skriver det ind, og lader dem beregne mit blodtryk.
Det er:
Systolisk  121,3
Diastolisk 64,8
Puls        60,5
Det er så flot fordi, jeg få blodtrykssænkende medicin.

https://www.frederiksberghospital.dk/om-hospitalet/om-hjemmesiden/sider/formulartest.aspx
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. juni 2024 - 11:11 #5
Valby, hvordan gemmer du så det hele, så man kan sende det til sin læge?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2024 - 11:38 #6
Hvis du bruger Programet fra Valby. Og du har et billedbehandlings-program? Så brug klippeværktøjet! Gem og navngiv og sen det so vedhæftet.
https://ibb.co/CmTSRVB
Avatar billede valby Ekspert
10. juni 2024 - 16:14 #7
arnepedersen
Hvis du højreklikker på skemasiden, får du muligheden for at trykke det ud.
Det forudsætter selvfølgelig, at du har en printer.
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. juni 2024 - 10:11 #8
Valby, men hvordan sender jeg det videre til min læge?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 10:28 #9
Jeg ser du henvender dig til Valby:
Men tillader mig at spørge har du gemt skemaet som en fil Så gør sådant:
https://ibb.co/zHrNVRp
Avatar billede fase Professor
12. juni 2024 - 12:38 #10
Kan du ikke vælge at printe det ud som en PDF fil og vedhæfte filen til en mail til lægen?
Avatar billede falster Ekspert
12. juni 2024 - 13:22 #11
Nogle læge lægger et skema op, når man beder om det. Udfyldning og "indsendelse" sker så direkte i deres online-løsning.

Den er nok ikke ens for alle læger.

Hvis du ikke har spurgt læge(sekretære)n, om det hele kan ordnes online, er det da værd at prøve.
Avatar billede valby Ekspert
12. juni 2024 - 16:14 #12
poko1
Det er faktisk så nemt, at når man har udfyldt det skema, jeg henviser til, så højreklikker man med musen, på siden, og trykker på udskriv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2024 - 16:54 #13
#12 Ok!