03. juni 2024 - 15:51 Der er 83 kommentarer

Mine spil crasher når jeg prøver at start dem / mens jeg spiller

Halløj derude.

Jeg har et problem med min computer, hvor den crasher mine spil når jeg prøver at starte den, og nogle gange midt i et spil.

Problemet er først startet efter jeg har installeret nyt bundkort samt CPU og RAM blokke.

Normalt crasher den mine spil, men nogle gange går den i blå skærm. Der er kommet lidt forskellige fejlkoder når den gør det, men kan ikke finde ud af hvorfor den gør det.

Det er ligesom om når den skal til at arbejde, kan den ikke følge med og crasher. Har sat 2 nye SSD harddiske i, da jeg troede det kunne være en virus, men problemet er der stadig.

Den køre udmærket når jeg bare ser film eller søger på nettet. Jeg har alle de nye driver installeret.

Min Computer:
A254 Asus ROG STRIX Z790-E
Intel(R) Core(TM) i9-14900KF  3.20 GHz
MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X SLIM 12G
G.Skill Trident Z5 Neo RGB - DDR5 - 2 x 24 GB
2 x  1TB Samsung 870 EVO Basic
Windows 10 64-bit

Spørg endelig ind til mere information, så vil jeg gøre mit bedste at skaffe det :)

På forhånd mange tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juni 2024 - 16:27 #1
Hvad med PSU´en (strømforsyningen) Hvad er dennes ydelse?
Er PSU´ens ydelse for lille i forhold til forbruget, bliver den overbelastet.
03. juni 2024 - 17:53 #2
PSU:
CORSAIR RMx Series RM1000x

købt denne strømforsyning for ca. 1 år siden
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2024 - 19:16 #3
Crasher den hvis du benchmark tester den? Hvis den gør er det på cpu eller grafikken?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juni 2024 - 19:18 #4
Med sine 1000 Watt skulle den i hvert fald have rigeligt med kræfter.

Det kan jo være at cpu´en lukker ned pga. varmen der opstår.

Prøv at installere dette program, der hedder Speccy, og er gratis. Der vil du kunne se temperaturerne på flere komponenter i pc´en.

https://www.ccleaner.com/da-dk/speccy/download
04. juni 2024 - 14:00 #5
Nu har jeg prøvet at start et par forskellige spil op, mens jeg har kigget på temperaturerne, de kommer ikke over 60 grader nogle af dem, den eneste der kommer tæt på de 60 grader er GPU'en, ellers ligger de andre på de 30 - 50 grader.

Jeg har kunne starte en af de spil op nu som jeg ikke kunne før, men lige så snart jeg var færdig med en kamp og den skulle loade garagen, så crashede den spillet og nu kan jeg ikke starte det op igen, lige så snart den skal loade noget så crasher den med det samme.

Den kom med en blå skærm i morges da jeg startede et spil op.
Hvor den skrev:
Stopkode: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUQL

Den har også kommet med denne stopkode inden jeg skiftede harddiske.
Stopkode: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2024 - 14:44 #6
Varme er ikke dit problem.
De spil der fejler kører de alle sammen over Steam?
Har du spil der kan køre uden at Steam er involveret og kan det køre uden problemer hvis det er?
Er dine grafik drivere opdateret til nyeste version?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2024 - 14:46 #7
Prøv eventuelt også lige det her:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2024 - 14:48 #8
Hvis din computer her hvor problem har opstået har opdateret en driver kan det være et problem. Stopkoden IRQL_NOT_LESS_OR_EQUQL kan være inkompatible drivere der ikke er signeret og derved skabe problemer.
04. juni 2024 - 15:26 #9
Nej det gør de ikke, det er World Of Tanks, modded Minecraft, og spil på Steam.

World og tanks kan jeg være hældig at komme ind, men så crasher den efter første kamp.

Modded Minecraft kan jeg overhovedet ikke starte op.

Og Steam spillene kan jeg spille, men lige så snart der kommer den mindste lag, så crasher den hele spillet.

Jeg har kørt Windows PowerShell (Admin) hvor den fandt nogle korrupte filer og fik repareret dem, men det har ikke hjulpet.

Jeg har opdateret CPU'en og Windows til det nyeste.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juni 2024 - 19:40 #10
Hvor meget RAM? Helst 32GB!
04. juni 2024 - 19:43 #11
jeg har 2 x 24 GB RAM
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juni 2024 - 20:35 #12
Jeg ved ikke hvordan du kommer til dette resultat?
Men det næste efter 16 GB er 32 GB. Hvor mange RAM. Slots har du?
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juni 2024 - 21:05 #13
I min stationære er der 4 gange 16 GB RAM, hvilket giver 64 GB. Jeg undrer mig også over 2 gange 24 GB RAM.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2024 - 23:12 #14
Har du blandet ram med flere forskellige hastigheder på din pc?
Bruger du 2x16 gb ram og 2x8 gb siden det skal lande 48?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2024 - 23:13 #15
Hvis #14 er tilfældet, så prøv at nøjes med de 2x16 gb og se om du så har problemer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 06:26 #16
Så ender vi måske hvor problemet opstår?
Prøv at trykke på Windows tasten + i Vælg system scroll ned til OM og se om du kan bruge det hele CA. Der er et lille forbrug til selve bundkortets systemer.
Jeg havde i denne PC: 4X4 GB skiftede den ene med en 16GB af samme type
og Voila de virkede sammen!
https://ibb.co/y4GBC9W
05. juni 2024 - 08:02 #17
jeg købt RAM blokkene på Computersalg, og der siger den at det er 48 GB 2 x 24 GB

Enhedsnavn    DESKTOP-PQ2M22D
Processor    Intel(R) Core(TM) i9-14900KF  3.20 GHz
Installeret RAM    48,0 GB (47,8 GB kan bruges)
Enheds-id    6A89176D-C444-439C-86D5-8B59032AFC2E
Produkt-id    00331-60034-57273-AA262
Systemtype    64-bit operativsystem, x64-baseret processor
Pen og touch    Denne skærm understøtter ikke input via pen og touchinput

det her er kopien fra computerens OM.

Jeg har plads til 4 RAM blokke, men har kun de 2 x 24 siddende i, jeg synes selv det var mærkeligt at man kunne få 2 x 24 GB RAM, men jeg stod og manglede RAM blokkene til at få mit bundkort i computeren, så det var lidt et haste køb.

Vis i søger på computersalg efter dette:
G.Skill Trident Z5 Neo RGB - DDR5 - sæt - 48 GB: 2 x 24 GB - DIMM 288-PIN - 6400 MHz / PC5-51200 - CL32 - 1.35 V - ikke bufferet - on-die ECC - sort

så kan i se de RAM blokke jeg har købt
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 08:02 #18
Her et andet eksempel min nyeste Computer. Født med kun 8GB Ram og en 512 Gb Harddisk, som jeskiftede til en 1TB SSD og tilførte en 32GB Ram. som også kører fejlfri!
https://ibb.co/D1L3Z0v
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 08:06 #19
#17 gå lige ind i System om? og fortæl hvad der står?
Vejledning i #16
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 08:13 #20
Hvis der ikke er nogen bemærkninger der så er der ikke der problemet er?
Men så ville jeg  prøve at køre en In-Place upgrade!
05. juni 2024 - 08:17 #21
Jeg ikke helt med hvad du mener, men jeg har uploadede et billede lige som du har gjort på #16 og #18

https://ibb.co/j506WXr
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 08:26 #22
Ja det ser jo helt i orden ud! Så er spørgsmålet jo om spillene er så nye at de eventuelt er lavet til et nyere system? Du kunne jo i samme omgang opgradere til Windows 11!
Den kører jo opgraderinger længere en Windows 10.
05. juni 2024 - 08:32 #23
Ja det kan jeg godt gøre, men har bare hørt så mange dårlige ting om Windows 11 og kan mega godt lide Windows 10.

Men det bare mærkeligt at den først er begyndt på alt det her efter jeg har skiftet Bundkort, CPU og RAM blokke, så min tanke var ikke at det kunne være Windows der var problemet i det her, Men kan sagens opgradere til Windows 11 vis det er :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 08:37 #24
Windows har aldrig været bedre end wersion 11! Ser måske lidt anderledes ud men er jo i grunden bygget over den samme kerne.Og du mister jo ikke noget derved. Du kan jo altid gå tilbage! Og vise-versa.
05. juni 2024 - 08:58 #25
Okay, men så kommer jeg ind i næste problem, den siger min computer ikke opfylder minimumsystemkravet, og når jeg åbner "tilstandskontrol for pc" så siger den at jeg ikke har en sikker opstart.

Er det noget jeg skal begynde at rode med, eller er det nemmere at købe en Windows 11 key og få opgraderet systemet på den måde?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 08:58 #26
På PriceRunner findes 24GB ikke & 48GB kan ikke markeres? Derfor mine indskud?
https://ibb.co/NmRzp5C
Sorry!
05. juni 2024 - 09:04 #27
hmmm det lyder mærkeligt, de har den på Computersalg

https://ibb.co/X3jRHjk

Vil du foreslå at jeg skal købe nogle nye RAM blokke, og se om det hjælper??
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 09:09 #28
Det kan gøres helt Gratis og jeg vil gerne give nogle tip: Der gør det lettere at ud føre. Det eneste du skal er at Downloade den nyeste ISO Fil til Windows 11 Overføre den til et USB Stik og derfra køre en In-place Upgrade!
Du får derved en fil på dit C: Drev navn Windows.Old: Som kan slettes men gør det kun hvis du ikke vil tilbage til Win 10 Ps. Her kan du senere få en vejledning!
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 09:11 #29
# 27 Og nej Hvis Kortet understøtter dem hjælper det nok ikke?
05. juni 2024 - 09:23 #30
Okay, vil gerne have lidt hjælp til at opgrader til Windows 11
jeg har ikke et USB stik, men brugte min eksterne harddisk da jeg fik Windows 10 på denne Computer
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 09:24 #31
Har du installeret Windows om efter du har fået ny hardware, eller blot koblet gammelt system på ny hardware?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 09:26 #32
Hvis du har data der skal passes på på den eksterne så skal du lave backup.
Alt bliver slettet på den.
05. juni 2024 - 09:29 #33
Jeg sat helt nye harddiske i, så det er helt ny Windows jeg har installeret.

jeg brugte den Eksterne harddisk til Windows 10, så alt er allerede slettet
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 09:34 #34
Hvis du laver en In-Place Upgrade på den Disk der sidder i Din PC: Nu så får du som skrevet en Win.Old fil som du ikke må slette før du er sikker på at den kører! Men du kan jo også gøre det på En tidligere Harddisk Hvis dit tidligere Win 10 ligger derpå?
Så skift dem. Så kan du jo altid skifte dem igen. Eller lave en Klone fra det nuværende inden du opgraderer!
05. juni 2024 - 09:43 #35
Jeg har Windows 10 på min gamle SSD harddisk, som ikke er i computeren lige nu, så jeg har en backup vis det skulle være, lige nu har jeg ikke noget vigtigt på den her computer, så vis alt bliver slettet når jeg gør til Windows 11 så er det okay.

Lige nu skal jeg bare have løst det med at mine spil crasher, inden jeg begynder at have vigtige ting ligene på computeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 09:49 #36
05. juni 2024 - 09:54 #37
hvilken en af de 3 skal jeg vælge og downloade?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 10:05 #38
Linket virker åbenbart ikke. Jeg får  også etn møærkelig side når jeg åbner det
Prøv dette?
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/kan-jeg-opgradere-til-windows-11-14c25efc-ecb7-4ce6-a3dd-7e2e24476997
05. juni 2024 - 10:19 #39
det virker det link, men jeg kan ikke opgradere til Windows 11 nu når den siger min computer ikke opfylder minimumskravet?

Så skal jeg downloade en af de her? og hvilken vis det er?
https://ibb.co/QMzmwN9

min tilstandskontrol for PC siger det her
https://ibb.co/DYfvcLn
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 10:36 #40
Åh nej så har du købt et Ældgammelt Bundkort!
Så er der kun en vej vist: En Rufus USB Download.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 10:46 #41
Det behøver ikke være for gammelt. Er det Tpm chippen der er deaktiveret får man også den besked. Har du købt en gammel cpu kan problemet ligge der. Hvis bundkort er kompatibelt så kan du købe nu cpu og derved få lov til Windows 11. Du skal så dog sikkert købe en ny licens hvis din Windows 10 ikke er Retail.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 10:46 #42
Har du ikke en i din Bekendtkreds der kan bistå dig? Her i mit område sker det at nogle spørger om hjælp på Facebook og så er der der altid nogle der henviser til mig.
det samme kunne jo være tilfældet i din omgangskreds?
05. juni 2024 - 10:55 #44
tænker ikke det er så gammelt, siden det understøtter Intel core I9 12/13 og 14 generation.
Det her er det bundkort jeg har i.
https://ibb.co/3hpHh84

Men hvad er en Rufus USB Download??
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 11:07 #45
Rufus metoden er til at omgå de krav som Microsoft stiller. Man kan hente et program der viser hvad der er problem med din pc. Det er et kompatibel test der udføres og fortæller hvor der skal gribes ind.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 11:09 #46
En Rufus Usb kan overliste TPM2 og installere Windows 11. Forhindringer Men kontroller først om TPM.2 Er deaktiveret.
05. juni 2024 - 11:11 #47
Det er Windows 10 Retail jeg har købt og lagt på computeren.

Jeg har kontrolleret om TPM'en er aktiv, og det er den, det er også version 2.0
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 11:11 #48
Ps. Det kan jo også være at du ikke har Disken konfigureret til PNG? men kører MBR.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 11:17 #49
Så højreklik på TPM.2 Og vælg Aktiv
05. juni 2024 - 11:31 #50
inde under min Windows sikkerhed, er der et check tegn ved sikkerhedsmodulet, så tænker den er aktiv, Vil du have et billede af specifikationerne? og om Administrationen af TPM?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 11:38 #51
Helt i orden Men beskriv hvor du bor der er jo muligt at en skriver en privat besked så i kan mødes. det er ingen problem her på Eksperten.
Men ? kører du MBR på din PC:?
05. juni 2024 - 11:56 #52
Jeg bor på Lolland omkring Søllested. ligger mellem Maribo og Nakskov

Hvad er MBR?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 12:07 #53
Står for master boot record der blev brugt i bios før uefi bios blev lanceret. Man kan ikke opgradere fra mbr og op til Windows 11. Er din pc ikke kompatibel skal man lave en ren installation hvor man bruger Rufus værktøj. Det er kun 2 dage siden jeg installerede Windows 11 på en ikke kompatibel pc. Windows 11 kan godt installeres på mbr. Det valg kan også indstilles med Rufus.  Men på et bundkort der understøtter gpt og secure boot vil jeg anbefale du går den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 12:11 #54
Ud fra det du skriver om hardwaren så bør den være kompatibel. Hvis du går i diskhåndteringen og finder din system disk og højreklikker på denne og vælger egenskaber kan du under diskpolitikker se om den er MBR format.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 12:19 #55
Her ser du hvordan TPM.02 skal se ud!
https://ibb.co/WK3by2j
Og her er Disken Formateret med GPT:
https://ibb.co/WzPYYvJ
05. juni 2024 - 12:30 #56
har lige åbnet min diskhåndtering, og kan se den kun har fundet 1 af mine harddiske, har 2 SSD 1 TB harddiske siddende i.

den er lige kommet frem med det her, skal jeg vælge MBR??
https://ibb.co/6vTpP73
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 12:40 #57
Nej du skal vælge Gpt der giver flere muligheder end Mbr og du kan måske så få lov til Windows 11 uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 12:44 #58
Jeg tror bare stadig ikke du kommer udenom en ren installation af Windows 11.
Man kan konvertere en mbr disk til gpt over kommandoprompt kørt som admin. Der findes video til dette.
Vi har ikke fået svar om din systemdisk er mbr eller gpt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 12:47 #59
Jeg Er næsten Sikker på at du ikke får noget ud af den Harddisk?
Den har en rød kreds med pil nedad og den er ikke ofline eller online men prøv alligevel.
05. juni 2024 - 12:54 #60
jeg har låst den anden harddisk op, nu køre begge to.

https://ibb.co/b3fBSRm
den øverst i venstre side er min main harddisk, der ligger Windows på
den øverst i højre side er den jeg lige har låst op.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 13:00 #61
Når du højreklikker ude til venstre hvor der står henholdsvis disk 0 & Disk 1 Hvad står der så det dejer sig om had der står nedtonet under Konverter til Dynamisk?
Hvis der står Konverter til MBR er disken PNG og hvis der står Konverter til GPT så er disken MBR
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 13:02 #62
Højre klik disk 0 og vælg egenskaber. Åbn diskpolitikker og der fremkommer en boks der fortæller hvordan din system disk er opsat. Er den mbr kan man ikke opgradere til Windows 11.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 13:07 #63
Hvis den lille partition til venster Havde været eller er i Fat Form så kan et jo være at disken er PNG Og at denne sektor er ødelagt der burde så stå EFI som system og så ligger alle dine problemer sikkert der.Så?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 13:13 #64
Poko1 hvad betyder at disken er PNG?
Har aldrig hørt om det udtryk til at beskrive en disk??
05. juni 2024 - 13:20 #65
når jeg prøver at konvertere harddisken kommer den ikke frem med noget om MBR eller GPT.
https://ibb.co/SrCNkqH

https://ibb.co/JnX45ZZ

angående det med diskpolitikken, kommer der kun det her frem
https://ibb.co/G3WMY7V
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 13:25 #66
Undskyld det er jo diskenheder du skulle ind i.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 13:25 #67
#64 Jeg sidder samtidig og laver billedbehandlinger så lidt distræt ind i mellem selfølgelig mener jeg JPG
Og Til Svend Disken kan kun ændres til JPG inden den Allokeres D.v.s At disken skal være uallokeret og du så ude til venstre vælger JPG. Og derpå allokerer den.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 13:30 #68
Nu går det helt galt Selv følgelig GPT
#66 Undskyld det er jo diskenheder du skulle ind i.
Så er ikke alene?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 13:33 #69
Nej poko1. Det skrevne var kun ud for det jeg troede da jeg også sidder på mobil nu😉
05. juni 2024 - 13:35 #70
der er billede af diskenheden på #60 så kan du se at den ene er MBR og den anden er GPT.

så jeg har allokeret den på en forkert måde? jeg højre klikkede på den og valgte " Ny simpel diskenhed, det gjorte jeg med disk 1 for at åbne den op.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 13:38 #71
Ja ok det ser jeg nu. Du kan ikke opgradere til Windows 11 så da det kræver secureboot og gpt for at gøre det fra Windows 10.
05. juni 2024 - 13:41 #72
Okay er der en løsning på det?
skal jeg geninstallere Windows, og så købe en Windows 11 key?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 14:01 #73
Her ser du hvordan du ændrer til GPT!
https://ibb.co/2KXLSNn
Det er den måde det gøres med Microsoft værktøjet. Altså på en tom disk.
Du skal Så bytte om på diskene!
Du kunne jo bruge din Windows10 CD: / DVD: og så senere Konvertere til Win 11.
Det er jo Gratis.
Hvis du installerer på GPT Så får du automatisk muligheden opgradere.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 14:09 #74
Jeg stopper her.
05. juni 2024 - 14:13 #75
jeg har stadig min eksterne harddisk hvor der ligger Windows 10 download på, så vis  jeg fjerner den harddisk hvor Windows ligger på nu, så kan jeg vel download det på den anden harddisk, problemet bliver så min produkt nøgle jeg har brugt til den her harddisk, kan jeg så ikke bruge på den nye?

Tak for hjælpen og selvskabet 220661 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 14:20 #76
#75 Lige en sidste bemærkning herfra.
Du skal så ind i din bios og rette til så den kører uefi og secure boot på både disk men også USB mediet. Så bør du kunne installere Windows 10 som gpt der kan herefter opgraderes til 11 hvis dette ønskes. Men måske dine spil virker blot din Windows bliver fornyet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 14:23 #77
Du kan bruge den samme nøgle Hvis du vælger at installere Windows 10 Først
Du kan også hvis du har en Microsoft Knto under opstart vælge har ingen licensnøgle
og så når du er færdi vælge at logge på din Microsoft konto.Så får du også automatisk de programmer der ligger på din konto!
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2024 - 14:26 #78
#76 Jeps:
05. juni 2024 - 14:26 #79
Okay mange tak :-D

Men nu har jeg en Windows 10 key som jeg brugte på denne computer, kan man aktivere den igen på den anden harddisk? eller skal jeg købe en ny? som så er Windows 11 i stedet for??

Da de ikke er så dyre at købe online
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 14:30 #80
Retail licens= flytbar til andet hardware.
Din licens er bundet op på bundkort og ikke diske.
05. juni 2024 - 14:42 #81
Så vis jeg fjerner min harddisk hvor Windows er downloadet på, og henter Windows ned på den anden harddisk, så kan jeg logge ind med min Microsoft konto, og så har den min licens nøgle?

er bare lidt i tvivl om det den måde jeg har forstået det på :-)

selvfølgelig går jeg lige ind i min bios og får ordnet det #76
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2024 - 15:19 #82
Nej din kode ligger på en Microsoft server, og første gang du går på nettet for at hente opdateringer til Windows bliver det tjekket. Licenser er efter Windows 10 registreret som digitale licenser så man ikke skal indtaste koden. Ved installation springer man blot punktet over og vælger man ikke har en licens. Det hele sker automatisk.
05. juni 2024 - 18:39 #83
Okay på den måde, mange tak :-)