Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 18:11 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Skift den måde mussemarkøren vises på

Windows 11 pro

Jeg plejer, i Windows, at kunne vælge en markør, ud fra dem jeg selv har.
Jeg skal under søgning, bare vide, hvor de ligger.
Det kan jeg ikke mere. Jeg får kun mulighed, mellem de kedelige markører, som ligger i Windows. Hvad sker der her, vil Microsoft også bestemme det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 18:27 #1
Der er da en hel del muligheder?
https://ibb.co/BrDjv3m
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 18:34 #2
Det er den du har markeret med rødt, "Gennemse" jeg ikke kan få frem.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 18:39 #3
Så kan det jo skyldes at du  skal køre en reparation på din Computer.
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 18:43 #4
Reparation? Men computeren kører helt fint.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 18:47 #5
Prøv alligevel at køre denne?
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Det skal være som administrator!!!
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 19:12 #6
Har kørt de første. der skete en del, men ingen forandring.
Kan ikke køre sfc /scannow når jeg prøver, sker der intet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 19:21 #7
Hvis den ikke starter automatisk skal du trykke på enter!
og det tyder jo så også på at ikke alt er som det skal være?
Jeg markerer dem alle og sætter ind.

Denne mulighed findes jo også.
Tryk på Windowstasten plus X = indstillinger
Åbn -Opdatering og sikkerhed. -  vælg Foretag fejlfinding,
Windows Update kør fejlfindingsværktøjet.

https://imgbb.com/qjBNffJ
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2024 - 19:32 #8
Plejer også at køre dem alle som poko1 beskriver.
Oplever dog at når sfc /scannow skal køres så skal jeg lige trykke på enter tasten.
Men jeg har kun brugt disse fine kommandoer med Windows 10.
Jeg tænker dog at de virker på samme måde på en 11 maskine.
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 19:34 #9
Har kørt sfc /scannow, havde glemt, den skulle køres fra cmd. Ingen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2024 - 19:38 #10
#9 Har du gjort dette efter de 4 DSIM kommandoer også kørt som admin?
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 19:41 #11
Ja netop.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2024 - 19:43 #12
Hvis fremgangsmåden i #5 og #7 ikke løser dit problem, så kan en "in place upgrade måske gøre det.
Det er ikke altid at fejlfinding værktøjer virker desværre.
Det samme gælder for sfc /scannow hvis disse filer ikke er helt opdaterede.
Man kan med en usb med Windows 11 på bruge wim filen i mappen sources.
Men det kræver lidt arbejde at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2024 - 19:46 #13
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 19:47 #14
#13 ser på det.

Uanset hvad jeg har prøvet, endte jeg altid her; https://ibb.co/30m7Qnh
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2024 - 19:54 #15
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 20:08 #16
Angående in place upgrade:
Så plejer jeg at lave en mappe på C: Drevet som jeg kalder ESD. hvor jeg kopierer Windows 11 USBén over i  P.G.A at hvis USB Stikket under processen mister forbindelsen, kan det jo mislykkes!
Når programmet er fuldent, Fjernes ESD Mappen Og så kører jeg en Cleanmgt der sletter den mappe der fremkommer i Windows på C: Drevet , nemlig Windows.Old:
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 20:16 #17
i # 14 er det ikke den der køres i Windows 11. og skal se ud som i #1
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2024 - 20:51 #18
I win11 skal du via menuen (alle) ned til "Windows-værktøjer"
Der ligger et "kontrolpanel" dobbeltklik på den, og du kommer til det gamle win10 kontrolpanel. Mus i den har (hos mig) den fulde adgang til markører som ligger i c: \windows\cursors
(du skal være administrator når du går ind på kontrolpanel og videre)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 21:11 #19
Jeg har lige vøret ude i  mine billed mapper og fundet ?
Der er som regel altid noget at komme efter?
https://ibb.co/ZxY6mtR
Og hvis du i søg skriver kontrolpanel kommer denne!
https://ibb.co/g6WK8rR
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2024 - 21:15 #20
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 21:25 #21
Mange tak for alle jeres indslag. Jeg er i gang med youtuben fra 220661.
Men jeg skal nok se på det hele.
Du godeste! sikken en omgang. Jeg er nået frem til W11 iso, men denne her:

dism /online /cleanup-image /restorehealth /sourse:d:\sources\install.esd

passer ikke  hos mig. Jeg lagde den iso på skrivebordet, som ham youtuberen gjorde, derfor forstår jeg ikke "D: \sources"

Jeg prøver lige at se om der er noget lettere.
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 21:33 #22
#17
Det er en Windows 11 pro.
Noget mærkeligt er, at på min anden computer, som også er en Lenovo, fungerer det, som det skal.
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 21:50 #23
#18
Det er da det almindelige kontrolpanel?
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 22:27 #24
Jeg har sat en Logitech mus til, i stedet for en Sandberg. Det er det samme.
Nu vil jeg holde en pause, så foreløbig tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2024 - 22:43 #25
#21. Drev bogstav hvor du henter filer fra kan godt være forskellig fra det der vises i video. Antal af harddiske og andre drev vil ændre den placering.
Video var udelukkende for at vise hvordan man kunne få den backup som sfc /scannow skal bruge for at løse et problem. Sfc kommado kan normalt ikke reparere filer med en gammel database. Det kræver den opgraderes til den nyeste da systemfiler opgraderes ved opdateringer  af Windows.
Avatar billede valby Ekspert
02. juni 2024 - 23:38 #26
Jeg har haft et ældre backup installeret, men det var det samme.
Jeg giver op.
I skal have mange tak for jeres indlæg. 👍😊
Avatar billede falster Ekspert
03. juni 2024 - 00:05 #27
Har ikke W11.

Men da poko1 i #20 viser noget, der ligner kontrolpanelet i W10 - med fanen "Markører" - , kan man vel prøve at kigge i registry, som i W10:

https://www.tenforums.com/tutorials/104600-enable-disable-changing-mouse-pointers-windows.html

et stykke nede

OPTION TWO
Enable or Disable Changing Mouse Pointers for All Users using a REG file

(OPTION ONE er med Group Policy.)
Avatar billede valby Ekspert
03. juni 2024 - 01:41 #28
Hej falster.
Jeg hentede REG filen fra dit link.
Og det virker. Du skal have mange tak. 👍👍👍
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. juni 2024 - 06:37 #29
Gad nok vide hvor min Windows 11 Pro er forskellig fra andre?
Måske installiserings datoen?
https://ibb.co/d2zT5wX
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2024 - 07:59 #30
#29 Ja det lyder lidt mystisk at valby ikke har de samme muligheder.
#28 Valby godt det kom til at virke for dig. 😎
#27 Æblet falder jo som bekendt ikke langt fra stammen. Det skal jo selvfølgelig forstås på den måde at Windows 11 er baseret på Windows 10 med noget andet gui ovenpå.
Heldigvis har Microsoft ikke endnu fået slettet alt det der ligger bagved, så man kan stadig modificere med Windows 10 løsninger.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. juni 2024 - 08:59 #31
Kontrolpanel og musen i en helt ny Computer med Windows jeg er ved at lave til en dame i dag = er altså nøjagtig lige som på min gamle USB nøgle med Windows Pro: jeg har.
Programmet er preinstalleret på hendes PC: Og vi skal blot tilpasse den til hende.
Ser altså sådan ud!
https://ibb.co/HVRhT8k
Avatar billede valby Ekspert
03. juni 2024 - 12:51 #32
poko
Det er ikke din W11, som er anderledes, det er min den ene. Den anden W11 PC,
(som jeg skriver i #17) ligner din.
Og det mener jeg også før var gældende for problem W11.
Jeg brugte, hele aftenen forgæves, og kl. 01:15 i nat, lykkedes det på få minutter. 😂
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. juni 2024 - 13:14 #33
Bare helt i orden hovedsagen er at det virker!