31. maj 2024 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

USB disk elller external disk hyper-v

hej jeg skal til at lave en del hyper-v på windows server 2022

men hvor er det best er hoste filere på jeg har prøvet med en usb HDD men synes det køre lige for langsomt hvad er beste og sette en disk i serveren eller købe en USB SSD disk og sett i USB
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. maj 2024 - 11:30 #1
Det kommer noget an på din server 2022 hardware - er det på hardware hvor diskene sidder på en traditionel SATA controller, kan du godt opleve at USB3.1 opkoblede enheder vil være hurtigere.

Men har serveren noget RAID eller PCI-Express med mulighed for at slutte diske til, vil det formentlig være hurtigst.

USB har også det lange kabel som ulempe - kommer nogen til at tage stikket ud under drift, ender du med en smadret virtuel disk...
31. maj 2024 - 12:00 #2
der er tale om en hp elitedesk 800 g3 sff
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juni 2024 - 12:57 #3
Klart en intern SSD.
03. juni 2024 - 16:43 #4
okay jeg køber sådan en på 1 TB og setter i
så har jeg lige et andet spøgsmål så vi gendaner server (backup )
vi laver backup af windows server  med dism ++ og deployer med mdt og det køre bare men hvad gøre jeg når der kommer 2 ssd i bliver bække disk formater eller kun den ene
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. juni 2024 - 20:34 #5
Det er formentlig kun den ene disk. Men det afhænger jo af konfigurationen - det er bare et spørgsmål om at der i script-filerne er taget højde for en ekstra disk.
03. juni 2024 - 20:57 #6
okay jeg kan se at der står disk 0 der er os disken
03. juni 2024 - 21:00 #7
sådan ser den ud https://ibb.co/wWb4xvJ
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. juni 2024 - 21:25 #8
Jeg bruger et andet værktøj, baseret på de samme funktioner, så jeg kan ikke hjælpe nærmere... - men Disk0 er første disk på controlleren, og typisk altid system-disken, ja. Den næste er disk 1, så det er denne du skal føjet til...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juni 2024 - 21:47 #9
Hvis du har dit host-OS kørende fra Disk0 (99,9% sandsynligt), så skal du deploye til Disk1 for at de lander på den nye disk - der i reglen er meget fornuftigt, med tanke på shared I/O og andre sjove ting, der kan spænde ben hen ad vejen.
03. juni 2024 - 22:12 #10
okay det prøver jeg  regner også med at jeg tager nogle backup jops af den ssd så jeg kan restore :)
12. juni 2024 - 14:57 #11
jeg fik en sdd i så nu spiller det bare