Avatar billede zola Novice
30. maj 2024 - 10:13 Der er 7 kommentarer

Drev/pladsmangel

Min søns 1 år gamle gamercomputer driller..Kører langsom. C drevet er fyldt. Hvad gør han så ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. maj 2024 - 10:34 #1
Kør en Disk oprydning!  Åbn Søg Skriv cleanmgr tryk på filen vælg hvad der skal slettes Marker ryd op i systemfiler tryk ok!
Ps. Jeg markerer samtlige felter og det kører som det skal
for videre oprydning så vend tilbage. Der findes Temp filer som også kan fjernes.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2024 - 10:45 #2
Som poko1 skriver er der også temp filer der kan slettes.
Mappe hvor det findes kan gøres på denne måde.
Tryk Windows taste+r
I vinduet skrives:
%temp% og tryk enter.
Du kommer nu i temp mappen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2024 - 10:51 #3
Der er også mappen der hedder overførsler/downloads.
Den kan man også rydde op i. Jeg anbefaler ikke man bare sletter indholdet dog. Der kan ligge vigtige filer derinde. Men programmer man har downloadet, samt .iso filer til Windows man har hentet fylder en del. Har men flere diske kan indhold flyttes.
Jeg har selv en HDD som disk nr 2, hvor jeg har valgt at alt download puttes i da jeg kun har en 120 Gb systemdisk. Alle private ting ligger også på HDD.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. maj 2024 - 12:47 #4
Sådan bruger du Cleanmgr:
https://ibb.co/7zHpPGQ
Avatar billede fase Professor
30. maj 2024 - 13:12 #5
Hvor stor er harddisken? Tit sælges computere med små harddiske, der tit bliver fyldte inden du ser dig om. 512 GB burde være minimum.
Avatar billede puren Ekspert
30. maj 2024 - 14:39 #6
Temp filer download mappen og andet skal nok give noget men den store synder ligger nok i at han har Steam, epicgames og andre som standart vægler de c-drev og ligge sig på så 3 muligheder
A: afinstallere nogle spil der ikke bliver brugt
B: køb en disk mere og sæt i computeren og installer spil på den
C: køb en disk der er større end den der sidder i den og klon data over på den nye

Hvad det rigtige valg er for din søn ved jeg ikke det afhænger bl.a. om hvad det er for en computer og hvor mange penge der er til at lege med
Avatar billede zola Novice
30. maj 2024 - 16:28 #7
Foreløbig tak for indkomne forslag. Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet nogle af løsningerne