Avatar billede zola Novice
30. maj 2024 - 10:06 Der er 1 kommentar

Kontakter

Jeg har en Android s21

Hvor skal jeg gemme mine kontakter/hvad kan anbefales ?
Og hvorfor er der så mange forskellige muligheder ?

1)Sim kort
2)på selve telefonen
3)google kontoen
4) samsung ko toen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. maj 2024 - 11:01 #1
Det er godt nok mange år siden jeg har været ude i den overvejelse...

1. Nej - man skifter ofte SIM-kort, og du vil ikke slås med overførslen.
2. Mja - det er det jo under alle omstændigheder... undtagen løsning 1.
3. Det er standard gemmestedet for standard telefon-appen i Android. Og her gemmes backup i skyen, så du får den gendannet automatisk når du overgår til en ny telefon, og bruger samme Android konto.
4. Nu forsager jeg Samsung, fordi de blander alle deres egen apps ind i det. Derfor ved jeg ikke om det giver fordele - eller om deres egen telefon-app eventuelt IKKE gemmer på din Android/Google konto. Derfor kan jeg ikke udtale mig om den, men jeg ville ALDRIG låse mig til en specifik hardware udvikler. Hvad hvis din næste telefon er en Sony?