Avatar billede Novice-1 Forsker
28. maj 2024 - 17:55 Der er 5 kommentarer

kan routeres hastiged øges ved at sætte en god antenne på taget -og hviken

en der kan fange signalet til den kommende 5G router
har fik nu stort set ikke bedre signal -på 4G router-  udenfor under halvtag
end inde  i huset

på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2024 - 18:27 #1
Lad være med at bruge penge på det før din udbyder leverer 5G i dit område.
Typisk vil du så kunne få 'opgraderet' din router (du får en ny af dem) til få penge (evt gratis). Ud fra sendemast-placering og bolig, så kan du nok optimere signalet hvis der er under 750 meter - ellers vil 4G med længere rækkevidde give et bedre/stabilt signal.
Husk på, at alle nyere telefoner og tablets også kan 5G, så der er rift om signalet - hvis du vil måle en hastighed, så skal det være mens alle omkringboende er hjemme og typisk på nettet (fx sen eftermiddag).
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2024 - 18:34 #2
Som jeg ser det udvider du kun rækkevide ved at sætte en antenne udendørs Hastigheden er jo den der er afhængig af Routeren!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. maj 2024 - 09:07 #3
Mobilt bredbånd vil, uanset i hvilken form det benyttes, være en lappeløsning.

Det kan køre acceptabelt i nogle områder, men udfordringerne står i kø...!
Avatar billede madklub Guru
30. maj 2024 - 12:19 #4
#3
Jeg har download via mobilt bredbånd på ca 500 Mbit/s.
Det synes jeg er helt ok.
Jeg har prøvet fiber, men det virkede mere ustabilt end det mobile.
Jeg bor downtown Køge.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. maj 2024 - 12:39 #5
Det er muligt. Mobilt er stadig langt mere følsomt overfor simple ting som vejret, bygninger, belastning i nærområdet m.m.

Læg så dertil at du hverken kan få en statisk IPv4 eller køre IPv6.

Kan man komme omkring de udfordringer, så er det sikkert en udmærket løsning.