Avatar billede Rikkrag74 Praktikant
21. maj 2024 - 09:48 Der er 2 kommentarer

Konverter flere VCards til CSV excel på en gang

Jeg forsøger at konvertere flere Vcards (fra outlook) til CSV i excel - på en gang, men kan kun få den til at eksportere 1 ad gangen. Så tager det lang tid.
Er der nogen herinde der kan hjælpe med en teknik eller et program jeg kan bruge?

Jeg har forsøgt at eksportere direkte til excel fra outlook, men får en masse ekstra tekst med ind over.

Glæder mig til at høre fra nogen ....

DBH Rikke
Avatar billede MaxZpaD Professor
21. maj 2024 - 10:55 #1
Hejsa

Jeg tror, dit spørgsmål er bedre stillet under kategorien for e-mailprogrammer, da det synes at være Outlook og ikke Excel, du har udfordringer med.
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. maj 2024 - 10:56 #2
Hvis du ikke er alt for bange for kommandolinje og macroer er her et forslag.:

https://superuser.com/questions/692208/how-to-convert-vcard-vcf-files-to-an-excel-worksheet

Jeg har ikke selv afprøvet løsningen, men grundlæggende skulle ideen være, at man samler alle vcf-filerne i én samlet fil. Den excel-fil, der linkes til rummer så en macro, der kan hjælpe med at hente den samlede vcf-fil ind i excel.