Avatar billede Linnea Novice
15. april 2024 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis værdi > , kan resten så flyttes?

Hvis nu jeg i en celle har et resultat der giver fx. > 14, kan det så "stoppe" ved 14, og flytte resten over i en anden celle?
Avatar billede jens48 Ekspert
15. april 2024 - 12:46 #1
Hvis du vil have 14 til at stå i samme celle skal du bruge VBA, men ellers kan du splitte det op med disse to formler:
=MIN(A1;14)
=HVIS(A1>14;A1-14;0)
Avatar billede Linnea Novice
15. april 2024 - 12:53 #2
Er det muligt, hvis der fx står 18, så at få det "rettet" til 14, og flytte de resterende 4 ned i en anden celle?
Avatar billede jens48 Ekspert
15. april 2024 - 12:58 #3
Det var egentlig noget sludder jeg fik sagt om VBA. Hvis du har værdien i A1 skal du blot sætte den første formel ind i A1 og erstatte "A1" med den oprindelige formel.
I den anden formel skal "A1" ligeledes to gange ertattes af den oprindelige formel