Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2024 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Android ringer af sig selv til 112!

Jeg har et par gange oplevet at min Motorola mobil automatisk ringer til 112. Telefonen ligger sammenfoldet, og låst i lommen. Så hvordan kan det gå til at den foretager disse opkald? Det er udelukkende sket til 112.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. april 2024 - 16:04 #1
Ikke godt.

Deaktivér evt. funktionen via Safety & emergency > Emergency SOS
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2024 - 17:58 #2
"Ring til nødtjenester"
Denne funktion var aktiveret, er nu deaktiveret.
Men hvorfor den ringede til 112, uden jeg bevist har foretaget noget, er en gåde. Det er måske sket utilsigtet, ved at telefon er trykket eller klemt. Det skete mens jeg var ude at cykle.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. april 2024 - 23:31 #3
Jeg har selv prøvet det på en Samsung mobil, hvor den lå i lommen, mens jeg cyklede.

Jeg slog funktionen fra. Vil ikke belaste 112.