Avatar billede Henrik Nyfigen Praktikant
02. april 2024 - 12:28 Der er 1 kommentar

Visning af udvalgte rækker ved brug af brugerID + password

Hej Expert,
Hvordan får jeg kun vist de rækker, hvor jeg i kol. A har en indifikator, der modsvarer et brugerID, ved at oplyse brugerID + Password?

Systemet er tænkt således:
I faneblad "BrugerID" kan jeg oprette brugerID + password.
I faneblad "Oplysninger" kan jeg oprette alle de oplysninger (incl. billeder jeg ønsker på tværs af alle brugere - med oplysning om hvilken brugerID disse oplysninger er tilknyttet (i kol. A).
I faneblad "Søg oplysninger" kan mine brugere få vist deres oplysninger, ved at taste brugerID + Password.
Håber mit ønske er til at forstå.
Kan du hjælpe mig med dette?
Avatar billede MaxZpaD Professor
02. april 2024 - 14:22 #1
Det lyder umiddelbart som et system/en løsning, du skal købe dig til hos en professionel Excel-udvikler, fordi den ønskede brugerstyring pr. ark og rækker vil kræve en hel del programmering af VBA-kode/makro.
Derudover er det svært at sikre 100 % imod, at en avanceret bruger "bryder ind" i fx arket "Oplysninger", fordi der findes veje omkring passwords (både til ark- og filbeskyttelse), som er beskrevet i diverse fora på internettet.