06. marts 2024 - 14:25Der er
8 kommentarer og 2 løsninger
Automatisk tom linie i excel
Hej allesammen. Jeg fik hjælp herinde til at ændre i en lang række med telefon numre(virker super).Jeg har nu et ekstra spørgsmål/ønske,kan man i excel få hver 10. linie til at stå tom,altså uden telefon nummer i hele rækken,på hver 10. linie. Kom tilbage hvis det kræver mere forklaring. Torben
Hej MaxZpaD. Jeg kan høre at det ikke er så simpelt,så Excel har en nem måde til at gøre det.Jeg vil helst være fri for makroer,så jeg tager den lidt tungere måde og gør det manuelt. Men mange tak for svaret. Torben
Lad os sige du har dine data i B2:B42 Indsæt 1 i A2 og 2 i A3. Vælg A2:A3 og træk fyldhåndtaget ned tilA42 I A43 indsætter du 10, i A44 indsætter du 20, i A44 indsætter du 30 (forsæt selv denne procedure på dine egne data). Nu sorterer du A2:B44, sorter på kolonne A. Slet hjælpedata i kolonne A.
Hej xl-Enthusiast. Jeg er ikke den store excel nørd,kunne du måske udskærer det lidt mere ud i pap. Jeg har i kolonne A alle telefonnumre og har brugt din vejledning så jeg i kolonne E har skrevet 1 i række A og 2 i række B,derefter trukket det ned til E 313.I 314 har jeg skrevet 10 ,i 315 20,i 316 30 og så ved jeg ikke næste step for at komme videre. Kan du måske hjælpe
Hej xl-Enthusiast. Så spiller det bare mange tak for hjælpen.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.