Avatar billede torben lind Forsker
24. februar 2024 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopier fra anden side

Hej allesammen.
Jeg sidder og skal have plukket mange telefon numre ud fra en side.
Jeg åbner nu den relevante side og vælger derefter telefon mummer og kopier det over i excel,så går jeg tilbage og finder det næste telefon nummer,kopier det og åbne excel og indsætte det.
Mit spørgsmål er om man kan blive på den samme side og f.eks marker 1 nummer,finde det næste nummer o.s.v. og så efter måske 10 numre åbne excel og sætte alle 10 numre ind på en gang.Jeg har prøvet denne metode men rent umiddelbart kan man ikke.
Er der nogle der kan svare på om der er andre metoder eller at det ikke kan lade sig gøre
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede kim1a Ekspert
24. februar 2024 - 11:42 #1
Hvordan vælger du hvad for et telefonnummer der skal tages?
Den side du taler om, er det på web, eller er det i et dokument eller hvor kommer det fra?

Excel kan hente fra browser hvis der er noget logik bag, og ellers kan det evt. programmeres.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2024 - 11:49 #2
jeg bruger typisk notesbog til den slags.
Kopier hele siden fra der, hvor telefonnumrene står, og sæt det ind i notesbog.
blok andet indhold frem til første nummer ind, og slet

gå til slut på telefonnummer, tryk på <tab>, og blok frem til næste, og slet
gentages efter behov...

til sidst har du en liste med telefonnumre der er <tab> separeret klar til excel - og da det var forbi notesbog, så er det uden farver, størrelser osv - kun ren tekst.
Avatar billede torben lind Forsker
24. februar 2024 - 14:09 #3
Hej kim1a.
Jeg åbner en side i browser og på denne side er der omkring 125 underside hver med omkring 12-15 forskellige annoncer jeg åbner enkeltvis og kopier telefon nummer og derefter kopier det ind i excel,så vi snakke om mange klik først på den ene side og derefter også i excel
Avatar billede torben lind Forsker
24. februar 2024 - 14:11 #4
Hej claes57
Jeg vil kigge nærmere på dit forslag i morgen når jeg har tid og komme tilbage,hvis det er mere enkelt på denne måde du foreslår
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2024 - 14:40 #5
evt åbn excel og browser i hver sin halvdel af skærmen.

i browser trækker du mus henover tlfnr med venstre knap nede, så Ctrl+C - i excel klikker du ind og Ctrl+V

og gentag øvelsen
Avatar billede kim1a Ekspert
24. februar 2024 - 16:07 #6
Jeg forstår stadig ikke hvordan du selekterer telefonnummer, det lyder som om det ikke er alle du tager, men kun nogen fra den side du åbner?

Må man spørge hvilken side det er - måske der kan laves a la dette:
https://support.microsoft.com/en-us/office/import-data-from-the-web-b13eed81-33fe-410d-9247-1747269c28e4
Og derefter have en anden fane der selekterer de numre du vil have med.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. februar 2024 - 15:20 #7
Jeg siger ikke det er en optimal løsning. bare en kommentar.
men text extractor i powertoys er måske en hjælp til dig (meget afhængig af hele scenarioet)

https://www.youtube.com/watch?v=H6u635qcLtE

https://www.youtube.com/watch?v=_7sbzMcwCiI

https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/text-extractor
Avatar billede torben lind Forsker
29. februar 2024 - 07:48 #8
Hej claes57.
Undskyld den sene tilbage vending,tiden løb fra mig.Jeg brugte dit forslag med 2 vinduer åbne,det virker til mit behov.
Mange tak