Avatar billede Butterfly Ekspert
23. januar 2024 - 11:04 Der er 1 kommentar

Program spørgsmål

Hej
På en kollegas computer får jeg denne meddelelse, når jeg vil indspille en makro i Personal.
"Denne personlige makroprojektmappe i startmappen skal være åben, så der kan indspilles i den."
Jeg kan åbne Personal.XLSB og få lov at indspille og gemme en makro, men efter nedluk og genåben af Excel så dur den ikke. Og jeg kan heller ikke se den, når jeg går i makroer Alt+F11. Her mangler VBAProject (Personal.XLSB)
Hos alle andre kan jeg uden problemer indspille en makro i Personal, og der virker.
Avatar billede MaxZpaD Professor
25. januar 2024 - 08:52 #1
Hej Butterfly
Prøv at tjekke om den personlige projektmappe evt. er deaktiveret i brugerens Excel:

How to enable Personal Macro Workbook in Excel
1. In your Excel, click File > Options.
2. In the Excel Options dialog box, select Add-ins on the left-hand side.
3. In the Manage drop-down list, pick Disabled Items and click Go.
4. In the Disabled Items dialog box, select Personal Macro Workbook and click Enable.
5. Restart your Excel.

Hvis ikke den vises under deaktiverede elementer, har jeg ikke noget bud på det.