Avatar billede Gsol Praktikant
30. december 2023 - 16:39 Der er 5 kommentarer

Kan man spærre/begrænse adgang til website på pc?

Hej alle
Kan man spærre adgang til fx facebook på sin pc? Eller begrænse adgang til X tid pr. dag?
På min telefon har jeg en applock, så jeg så slet ikke kan gå på browseren, men på pc er det vist bare facebook jeg gerne vil lukke mere ned for. Og helst ikke alle sider.

Kender I nogen muligheder? (Og har jeg slået op i den rette gruppe?)
Avatar billede klaudi Ekspert
30. december 2023 - 17:04 #1
Avatar billede Gsol Praktikant
30. december 2023 - 21:12 #2
Tusinde tak
Jeg er lige på en lånt pc den næste tid. Ved du om man kan fjerne blokeringen igen, hvis den først er lavet?
Det fedeste vil være hvis der enten kan være begrænset tid eller der findes noget a la app lock, hvor der skal bruges kode til bestemte sider.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. december 2023 - 21:31 #3
Du fjerner bare det der er tilføjet i HOSTS filen, så virker det igen.

Du kan åbne HOSTS filen i Notepad som du skal starte som Administrator for at kunne redigere og gemme den.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. december 2023 - 21:43 #4
Brug evt. dette program til at redigere HOSTS filen
https://hostsfileeditor.com/
Avatar billede puren Ekspert
01. januar 2024 - 03:17 #5
vi har været her før:
det korte svar: måske
det lange svar: Der er altid en vej, spørgsmålet er hvor meget vil jeg ind på siden og hvor lang tid har jeg ?

der er så mange tråde fra far og mor der vil begrænse deres børns brug af computeren og svaret er stadig snak med dem om det i stedet for at lege katten efter musen.

der er intet ude på market som til sidst ikke bøjer sig for min vilje