Avatar billede Hed Novice
13. december 2023 - 09:33 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Windows 10 på ny PC - mærkeligheder?

Jeg har netop fået en ny PC og har valgt Win 10 via det medfølgende ægte Licens og lagt den på. (Kunne også have valgt Win 11)
Den er installeret som privat PC - (Ingen domæne)

Følgende synes jeg er underligt: Stifinder viser ikke drev-oplysninger USB bliver ikke vist.

Jeg kan ikke installere en printer som ikke bliver fundet automatisk (Via IP adresse) Når jeg klikker på muligheden via installationsmenuen sker der ikke mere.

Kan ikke installere TeamViewer (Den bliver aldrig færdig.) Ingen fejlmelding..

Jeg har selvf oprettet mig selv som administrator.

Er der nogen der har et bud på den???

Mvh Hans Erik
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 10:37 #1
Gå i søg og skriv winver. Hvad står i den boks du ser der? Er computeren i S mode er der klare begræsninger for hvad du kan med pc.
Denne S mode kan deaktiveres, men ikke genaktiveres.
Avatar billede Hed Novice
13. december 2023 - 10:52 #2
Hej 220661..

Der står ikke noget om S-mode i boksen - Det er en Ver.: 21h2 build 19044.1288.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 11:09 #3
Windows 10 kører nu 22H2 så du skal opdatere den helt derop med alle opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 11:13 #4
Du kan hente 22H2 på Microsoft siden og lave en usb at installere med. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 12:40 #5
Generelt også med ny installation så er det en rigtig god ide at hente alle driverne på producentens hjemmeside.
Avatar billede Hed Novice
13. december 2023 - 15:38 #6
Hej igen..

Så er den opgraderet til 22H2 - og nu ser problemerne alle ud til at være løst!

Tusind Tak for gode råd og fin vejledning!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 16:20 #7
Velbekomme. Godt du km i mål.
Kan se du er helt ny bruger her så du ved ikke helt hvordan man afslutter en tråd. Meningen er at man markerer de indlæg der har bidraget til at løse dit problem.
I tråden her kan man jo gennemskue det. Men har men tråde der måske kan spænde op til 100 indlæg vil det være svært at gennemskue hvad der reelt løste problemet.
Forum her virker jo også som opslagsværk som andre kan benytte sig af.
Avatar billede Hed Novice
13. december 2023 - 16:26 #8
Tak for det hint - Er nu gjort :-)

Og igen - Mange tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2023 - 16:43 #9
Velbekomme.
Du skriver bare igen hvis du får et nyt problem.
Der er mange hjælpere herinde der kan hjælpe med alt muligt.
Så du vil være i gode hænder når du får et nyt problem. 😊