Avatar billede meyersweb Nybegynder
24. januar 2000 - 14:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Frontpage laver & om til amp;

Jeg har et problem med frontpage som går ud på at "&"-tegnet laves om til "amp;". dette betyder bl.a. at en URL til min sponsor ikke registeres korekt, således jeg ikke tjener en skid når folk klikker på reklame bannere.

er der på nogen måde et eller andet man kan gøre i FP således dette ikke sker (permanent).

Der er tale om programmet FP98 - gør FP2000 det samme?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. januar 2000 - 15:38 #1
FP 2000 er blevet bedre til at undgå lattelige rettelser i koden. Men mit råd er: hold dig langt væk fra det program.
Avatar billede musto Nybegynder
24. januar 2000 - 15:44 #2
dkkarpen
Hvilket prg. anbefaler du istedet.
Avatar billede pfm Nybegynder
24. januar 2000 - 16:30 #3
Du må beskrive lidt mere om dit problem....
Jeg selv bruger FP2000 og brugte FP98 før. Jeg har aldrig oplevet den fejl du beskriver i en link.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. januar 2000 - 16:35 #4
Visual Interdev - hvis du kan kode.

Ellers Dreamweaver.
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. januar 2000 - 21:09 #5
Har du prøvet at rette direkte i HTML-koden? - Prøv med to gange && hvis det andet ikke funker.

Ellers Dreamweaver :o)

/Rob
Avatar billede rea Nybegynder
25. januar 2000 - 08:32 #6
FP2000 retter også "&"-tegnet til "&".

Men hvis du som hobbez skriver retter direkte i HTML-koden og fjerner "amp;" skulle problemet være løst.

:-) rea
Avatar billede meyersweb Nybegynder
25. januar 2000 - 10:23 #7
Jeg har forsøgt at rette "&" som var blevet til "amp;" direkte i HTML-koderne, men det gav bare det resultat at efter jeg havde klikket på fanebladet "normal" =Wysiwyg (eller retter når vi taler FrontPage wysiwyNOTg), og derefter klikket på tlibage på HTML-fanebladet, hvorefter det igen var rettet.

Jeg løste problemet med CuteHTML, men dette er ikke en holdbar løsning i længden.

Jeg er godt klar over at FP ikke er verdens bedste eller populæreste webdesignprogram, men det er rimelig brugervenlig, hvis man kender en lille smule til HTML.

Jeg leder efter en permanent løsning eller et klart svar på at et sådant ikke eksistere.

Hobbez "&&" bevirker at sponsorkoden heller ikke registeres korrekt
Avatar billede meyersweb Nybegynder
26. januar 2000 - 12:44 #8
Intet brugbart svar
Avatar billede pfm Nybegynder
26. januar 2000 - 14:15 #9
Du gav dig ikke rigtig tid til at beskrive dit problem yderligere....
Men er der noget du ikke vil have FP til at korrigere kan du lave en HTMLMarkup i Insert/Advanced/HTML.....
Jeg kan bare ikke forstå at du taler om en link - Jeg får altid vist & rigtig også i adresselinien.
Avatar billede meyersweb Nybegynder
26. januar 2000 - 14:44 #10
Da den vises rigtig i adresselinien da browseren kender amp;, men hvis det er en kode til en sponsor, hvor det efter .dk er oplysninger om at klikket kommer fra min side, giver det problemer.

Jeg vil dog ikke gøre mere ud af det da jeg nok skifter til et andet program end FP.
Avatar billede pfm Nybegynder
26. januar 2000 - 15:50 #11
Hvordan får din sponsor koden ? Via adresselinien ?
<!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan -->
Hold FP ude af dette
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->
Du vil så heller ikke se det i normal view i FP, men det kommer frem i browseren!
Avatar billede funky_bo Nybegynder
20. februar 2000 - 00:00 #12
jeg siger bare at du skal lade være med at bruge fp2000 brug notesblok i stedet vis du kan koderne i hoved.

funky_bo