Avatar billede valby Ekspert
27. november 2023 - 20:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Disk D er forsvundet.

Windows 11 opdateret.
Det er ikke samme pc, som denne: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1042922

Pludselig forsvandt disk "D" Toshiba 3 TB.
Kontrolpanelet-Diskpart-AOMEI partitions assistent pro, ingen af dem kan se disken, men den kan ses i bios.
Der er nu "C" og "E" diske. Hvad er der sket ?
Avatar billede valby Ekspert
27. november 2023 - 20:56 #1
Ps. Hard Disk Sentinel, kan heller ikke se disken.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2023 - 21:02 #2
Jeg skrev for mange år siden (omkr. 15 år) siden noget af fra et computerblad´
Et af punkterne tror jeg kan være med til at løse dit problem.

Se linket:

https://ibb.co/GMKVKD5
Avatar billede valby Ekspert
27. november 2023 - 21:12 #3
Tak for dit link. Det er vist mange år siden. der var brug for den løsning. :-)

Jeg fandt løsningen. Disken kunne ses i Enhedshåndtering, med et underligt ikon.
Den skulle såmænd bare aktiveres, så nu kører det igen.
Men underlig, at den blev deaktiveret. 😁
Avatar billede valby Ekspert
27. november 2023 - 21:25 #4
Ps. Så vidt jeg husker, var den løsning du anviser, beregnet til CD/DVD ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 22:15 #5
#4 Det er nemlig rigtigt. Mener det var noget med det brænder program man installerede der kunne lave kuk i det dengang. Nero Burning Rom tror jeg det var.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 22:17 #6
I øvrigt ser det ud til det stadig bøvler en del for Windows 11 i dit hjem. Det bliver nok ikke det system jeg får som mit primære system når support måske forsvinder om små 2 år ;-)
Avatar billede valby Ekspert
27. november 2023 - 22:47 #7
Ja det må vel være W11, siden det går galt på to helt forskellige computere, inden for kort tid. Jeg har undersøgt disken med HD Sentinel, den fungerer fint. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2023 - 23:35 #8
Det er tydeligvis ud til at Win 11 følger rytmen: hver anden Windows version er noget skrammel - dette kan ses helt tilbage fra årtusindskiftet, hvor Win ME, Win Vista, Win 8/8.1, var nogle tekniske misfostre, og Win XP, Win 7 og Win 10 bare virker. Med Win 11 er vi nu igen ned i en bølgedal....... man skulle eller mere, at MS efterhånden ville have lært at sine fejltagelser, men jagten på profit kommer desværre i første række.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2023 - 23:52 #9
#3 og #5 - som jeg skriver er det omkring 15 år siden, jeg skrev det af.
Der var i alt 20 punkter, og ét af disse gav en vejledning om hvordan man kunne fjerne de irriterende meddelelser der kom i Vista i brugerkontokontrollen.
Disse er også gyldige i Win 7  samt i Windows 10.

https://ibb.co/Y7yX0yD
Avatar billede valby Ekspert
28. november 2023 - 00:24 #10
Ja det var rigtig godt dengang med nyttige råd, når windows "skabte sig tosset". Og nu er det rigtigt igen, for at få W11 til at ligne W10 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2023 - 07:12 #11
#8 Jeg tror desværre ikke at Windows 12 bliver den forbedring som jeg havde håbet. Ser jo nogle videoer ind imellem fra nogle stykker der følger med i det.
Det ser ud til at Microsoft mere og mere kommer til at styre computeren med deres AI som allerede nu er en del af Edge browseren. Microsoft har planer om at erstatte startknappen med noget andet til at styre det med Copilot. Det er ikke en udvikling jeg bryder mig om
https://www.pcworld.com/article/2115354/nadella-copilot-is-the-new-windows-start-button.html
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2023 - 09:17 #12
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. november 2023 - 09:58 #13
#11 - Jeg bryder mig heller ikke om det! Det bliver tydeligere og tydeligere at indholdet i forfatteren George Orwell´s bog fra 1949 med titlen "1984", bliver mere og mere virkelighed.
"Somebody´s watching you"
Avatar billede valby Ekspert
28. november 2023 - 16:59 #14
#11
Det var dog fantastiske nyheder. Det lyder ikke bare som Windows 12 , men som Windows AI. Meget spændende læsning 👍
Men bygger det på nye Chips, som man endnu ikke bruger ?
Tænker på W11. Kan din computer ikke køre den ? Køb en ny computer !
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. november 2023 - 17:27 #15
Det er så typisk amerikansk; der tales så meget om den såkaldte "bæredygtighed", men det betyder intet for disse hyklere,at man bare skal smide ting ud, der intet fejler.
USA er paradoksernes land, med en masse pengegriske multinationale koncerner i spidsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2023 - 17:37 #16
#14 Jo den kan godt køre den, men ikke uden at snyde sig til det.
Jeg føler ikke Windows 11 er en forbedring i forhold til 10, så jeg bliver så lang tid jeg kan på 10
Avatar billede valby Ekspert
28. november 2023 - 18:11 #17
Hvis man kører på snyd, så risikerer man at blive opdaget, og at noget går galt.
Og så vidt jeg forstå, er der nogen, som er løbet ind i problemer.
Der varsles med snarlig stor opdatering til W11, med egentlige forbedringer for nogle brugere. F.ks. dem som bruger Klippeværktøjet, og muligheden for at trække teksten ud af billeder. Hvad man ellers bruger det til. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. november 2023 - 18:27 #18
Det ville være meget bedre hvis man som bruger kunne trække MS´ overvågning og såkaldte forbedringer ud, således at man kunne bestemme selv.....
I øvrigt vil jeg ikke kalde det snyd, men nærmere en slags selvforsvar!
Avatar billede valby Ekspert
28. november 2023 - 21:35 #19
Jeg læste på linket fra 220661, at "Copilot" er installeret på W11 23h2. Det er den også, bare ikke i Danmark. 😒
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2023 - 14:10 #20
#19 Den bliver sikkert implementeret ved en senere opdatering her i landet hvis man kan lide disse tiltag ;-)
Avatar billede valby Ekspert
29. november 2023 - 16:02 #21
Ja det gør den formodentlig. Jeg er bare nysgerrig. :-)