Avatar billede valby Ekspert
26. november 2023 - 21:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC gik ned med W11, kan ikke boote igen.

Windows 10 på SSD 1TB.
Computeren ville pludselig ikke starte med W11.
Jeg har nu prøvet med W10 fra en maskine som virkede.
Men det kan den heller ikke.
Kan ikke reparere sig selv.
Kan ikke åbne bios. Når jeg prøver, starter den op i automatisk reparation, som den ikke kan gennemføre. Der kommer så nogle muligheder bl.a. at USB.
Den starte hurtig op på en Linux USB
Den kan åbenbart ikke boote på Windows disken.
Jeg har muligheden for at installere W10 eller W11 på en mekanisk disk.
Er der en mulighed for at komme i bios ?
Avatar billede valby Ekspert
26. november 2023 - 21:45 #1
Det lykkedes mig, langt om længe, at komme i bios og rette fejlen.
Computeren kører fint med en Windows 10 fra fra en helt anden PC. (Lenovo) 😁
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2023 - 21:51 #2
Var den gået i legasy boot?
Avatar billede valby Ekspert
27. november 2023 - 00:22 #3
Nej jeg tror det forholder sig sådan. Der var kun 1 SSD i. En samsung Evo på 1TB.
Men det fremstod, som om der var 2 ens. Så flyttede jeg, i bios, den nederste op som øverste, og så bootede den. Bios bootede måske på en disk troede var der ?
Ellers ved jeg det ikke.
Nu har jeg sat endnu en disk i magen til. og det kører som det skal..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 08:17 #4
Godt det flaskede sig for dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2023 - 08:32 #5
Du lukker bare med #1 :-)