Avatar billede valby Ekspert
20. november 2023 - 17:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mere Windows 11 tosseri.

Nu har jeg fået denne på skærmen: https://ibb.co/R4m0cr2
Hvad skal det pjat nu til ? der sker ingenting, når jeg klikker på den med musen.
Og den er irriterende at have liggende.
Avatar billede valby Ekspert
20. november 2023 - 18:03 #1
Højre højre hjørne foroven. "Detaljer" trykker man der der, forsvinder det pjat.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. november 2023 - 19:35 #2
Microsoft holder stilen: hver anden version af Windows er noget skrammel. Jeg kender ikke til Win 95 og Win 98, men derimod husker jeg stadig de store irritationer som Win ME gav. Det var jo ikke uden grund at ME fik øgenavnet Mistake Edition, på engelsk og Meget Elendig på dansk. Derimod var Win XP en bragende succes, derefter kom der igen en fiasko, nemlig Win Vista. Efterfølgeren Win 7 var lige som Win XP også en meget stor succes, men efterfølgeren Win 8/8.1 var et decideret misfoster. Med Win 10 havde Microsoft igen en stor succes, og nu hvor afløseren Win 11 allerede har været på markedet i godt to år, er det ikke just det bedste karakterer denne Windows version får. Mon ikke at Win 12 kommer i 2024, så Win 11 lige så stille bliver lagt i graven.
Avatar billede valby Ekspert
20. november 2023 - 21:42 #3
Jeg er helt enig med dig. Windows 10 var faktisk det bedste Microsoft har leveret.
Derimod har jeg ikke oplevet nogen forbedring med Windows 11. Den kan køre udmærket, men der har været mange små irritationer, som ikke har givet mening, og som har krævet, at man selv har måtte rette den ind til at ligne W10..
Så ja Windows 12, kan måske rette op på det ? Men jeg har nu ikke tænkt mig, at være en af de første til at prøve. Desuden har jeg læst, at fremtidige opgraderinger skal der betales for. Løse spekulationer ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. november 2023 - 22:26 #4
Jeg anvender Classic Shell i Win 10, da jeg ikke kan forlige mig med startmenuen i Win 10. Classic Shell får menuen til at minde om menuen i bl.a. Win 7.
Hvad angår betaling omkring opgraderinger vil dette ikke undre mig.
Pengegriskhedens hæslige fjæs viser sig alle vegne
Avatar billede valby Ekspert
20. november 2023 - 23:04 #5
Det samme her 👍
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2023 - 12:51 #6
Vent bare - næste "store" Windows ender med at blive Windows 365 Cloud_PC....!
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2023 - 13:06 #7
Ja, det er ikke den rene utopi.......
Microsoft har dollartegn i øjnene 🤑🤑🤑🤑 mere vil have mere!
Avatar billede valby Ekspert
22. november 2023 - 14:21 #8
CRKrogh
Det får mig til at tænke på en replik  fra DR TV med Peter Schrøder.
"Det er fanneme uhyggelig du!"  Desværre tror jeg du har ret.
Ejer jeg en Windows eller ejer Windows mig ? Når Microsoft vil bestemme, at jeg ikke kan bruge min Windows uden kode eller pin, Tja! så er det vel et spørgsmål.
Så ErikHG kan godt sætte en ekstra Emoji på fra mig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2023 - 17:26 #9
#8 - Du få ikke én Emoji fra mig, men hele ti stk:🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑

Endnu engang har pengegriskheden vist sit hæslige fjæs - så varer det sikkert ikke længe før dens tro følgesvend, nemlig råddenskaben dukker op.👿👹
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. december 2023 - 14:49 #10
#2 ME og WIN8 har jeg ikke erfaringer med -det er måske godt nok. Til gengæld synes jeg om to du ikke nævner Windows 2000 og Windows NT 4. Jeg synes ikke der er de store forbedring i win11 men heller ikke forringelser kun noget design.

Vi er nået langt siden Windows 3.1 og USB er en kæmpe udvikling -husker man skulle have indstikskort for at installere en hæderlig  skanner.

Der er også kommet let tilgængelige Linux versioner hvi man er utilfreds med Microsoft - WindowsFX er en mulighed.