Avatar billede jcr18 Professor
13. november 2023 - 13:17 Der er 4 kommentarer

opgradering af sprog egenskaber

Hej. Der findes et hav af diverse sprogkurser på nettet så jeg er meget i tvivl om kvaliteten af disse og hvad de reelle indeholder.
Jeg har brug for at få opgraderet mit engelsk niveau og søger en løsning hvor man i princippet kan sidde enkeltvis uden lærer og få mulighed for at lære tale delen.
Engang fandt jeg faktisk noget der lignede men kan desværre ikke længere huske hvad det hed.
Det optimale ville jo være at jeg, ud fra et kursus setup, kunne få lov til at indtale ord og sætninger og så få det oversat med de 100% korrekte ord. (google translate er slet ikke præcis mig bekendt)
Med kunstig intelligens burde det ikke være et problem, jeg skal bare have fundet kurset.
Har I noget kendskab til en sådan mulighed?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2023 - 13:30 #1
Prøv at kigge på https://www.duolingo.com/ - jeg ved de har mange tilfredse "kunder" (brugere).

Engelsk er ikke umiddelbart en af de valgbare sprog - men det skyldes at sproget på siden pr. default er engelsk, så derfor antager de at det er et sprog du kan i forvejen...

Og et PS - jeg kender den ikke selv - har bare hørt godt om den.
Avatar billede jcr18 Professor
13. november 2023 - 13:52 #2
Ole_madsen> præcis noget i den stil jeg søger. Især baseret på sætninger da det især er grammatikken jeg ønsker at fokusere på.
Tak for info.
Avatar billede jens48 Ekspert
13. november 2023 - 16:29 #3
Jeg bruger selv Duolingo, og er rimelig tilfreds med det. Generelt bruger de Engelsk som udgangspunkt, men lavede en søgning og fandt dette link, som måske kan være til hjælp: https://www.reddit.com/r/duolingo/comments/c0pb7g/new_course_english_for_danish_speakers/
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. november 2023 - 18:09 #4
Jeg har haft gode erfaringer med VoA -Voice of America. De har nyheder på noget de kalder special english. Det er et ordforråd på, som jeg husker, 1300 ord. Så et godt udgangspunkt, som man kan gå videre fra. Det er " lyt & lær". Også læse engelske bøger, giver sprogkundskaber.