Avatar billede Lasse_WA Juniormester
03. november 2023 - 00:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til lopslag

Hej

Jeg er ved at oprette en kompetence oversigt.
Til det formål har jeg lavet et Lopslag der kigger i en liste om en medarbejder har et X, der indikere opnået kompetence. Denne del virker som den skal, om det er det smarteste ved jeg ikke...

Mit problem er at jeg gerne vil kunne bruge de værdier lopslaget henter frem.
f.eks. hvis en medarbejder har X1,X2 og X3, så udløser det automatisk et kryds i en anden celle. Men hvordan gør jeg lige dette...
Avatar billede MaxZpaD Professor
03. november 2023 - 08:09 #1
Hej Lasse
Det vil hjælpe, hvis du beskriver lidt mere detaljeret, hvordan dine data er struktureret, eksempelvis om X1, X2 og X3 står ved siden af hinanden på samme række eller under hinanden i samme kolonne.
Mvh Max
Avatar billede kim1a Ekspert
03. november 2023 - 08:11 #2
Jeg tror vi får brug for at forstå din opsætning for at hjælpe.
Jeg forestiller mig en liste med medarbejdere i kolonne a og kompetencer i kolonne b?
Derpå en tabel hvor medarbejderne står i rækker, og så står kompetencerne i kolonner?
Avatar billede Lasse_WA Juniormester
03. november 2023 - 12:46 #3
Hej tak for svar.
Medarbejder står listet i kolonne A, B, C med initialer, fornavn og efternavn. De efterfølgende kolonier indeholder kompetencer, men de kommer ikke nødvendigvis i rækkefølge, men står dog på samme række. Det hele er indsat i en tabel.
Avatar billede kim1a Ekspert
06. november 2023 - 17:23 #4
Vil det sige at der er en kolonne for hver kompetence? Altså at alle de medarbejdere der har symaskinekørekort alle har kryds eller tekst i kolonne D?
Avatar billede Lasse_WA Juniormester
06. november 2023 - 17:33 #5
Jeps. Symaskinekørekort i kolonne D, knallertkørekort kolonne E osv. Ikke alle medarbejdere har alle kompetencer.
Avatar billede kim1a Ekspert
06. november 2023 - 21:59 #6
Mit forslag vil så være at lave en fane med et navn du slå op på, og så har den kompetencerne nedaf (du siger du kan få den til at vise om det er der), så lave en formel på de opslag.

Altså
Medarbejder A
Sysmaskinekørekort X
Knallertkørekort X
Truckkort X

All round maskinfører = hvis(de tre ovenstående = X; Ja : Nej)

Men det kan godt være du skal vise lidt mere hvis jeg ikke har forstået. Måske du kan uploade et eksempel via dropbox?