Avatar billede Magn3146 Praktikant
30. oktober 2023 - 20:55 Der er 3 kommentarer

Hvilken gamer pc skal jeg vælge af disse 2?

Halløj, jeg står og skal købe en ny gamer computer.

Og jeg har ikke lyst til at bygge selv.

Jeg tænker valget falder på en af disse to

1 https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Rage-gamer-computer

2 https://topdata.dk/shop/444-top-performance/13829-top-performancei7-13700kf32g-6000-ramrtx4070-12g1tb-ssdbe-quiet-r3wifi6/

Personligt har jeg handlet fra MM før og der er virkelig god service, derimod ringede jeg til Topdata for at høre lidt ind til specs, da mærker på nogle af delene er undladt, og der blev der tøvet lidt med at svare mig på mit spørgsmål.

Uden at hænge nogle ud så bekymrer dette mig lidt, da det måske virker lidt som om der bare bliver puttet noget tilfældigt mærke fra hylden i.

Jeg ved ikke en skid om computere, men jeg ville da alligevel synes det er rart at vide hvilke mærker det er så jeg kan tjekke op på nettet.

Selvom jeg ikke ved noget om det så er mit indtryk at CPU i nummer 2 er bedre, Men GPU er bedre i pc 1 da den har 3 fans og ikke 2 fans som pc 2 har.

Uden at vide mærkerne fra PC 2, ser strømforsyning også ud til at være bedre, samt cpu køler også.

Jeg synes kabinettet fra Topdata er hamrende grimt, så det irriterer mig lidt, da det nok self er meget fint.

Udover det ved jeg ikke hvad forskellen er.

Kan se der er integreret wifi i pc 2 men det skal tilkøbes ved pc 1

Ender jeg ud med pc 1 så tænker jeg at opgraderer strømforsyningen, samt kabinet til et Corsair 275r,

hvilket nok ender ud i en 500 kr ekstra

Så til mit spørgsmål. Hvad tænker i ville være det bedste at vælge ? og er mine konklusioner helt galt?
Avatar billede puren Ekspert
30. oktober 2023 - 21:56 #1
du gider ikke bygge selv men du ender du med nr 1 så opgrader du strømforsyning og skifter kabinet??? WTF

hvad skal du vægle?? kommer da an på hvad du skal spille,hvis det bare er pac-man så er det nok lidt over kill

hvor mange blæser der er på et grafik kort har da intet med hvor godt kortet er, det handler om thermiskdesign, evt læs nogle tests om hvordan kortet klare sig
Avatar billede Magn3146 Praktikant
30. oktober 2023 - 22:00 #2
Kunne nok godt have gjort mig lidt mere tydelig :)
Inde på disse sider kan man vælge at opgraderer fra deres stock build.
Så altså virksomhederne bygger pcerne, men man kan lave konfigurationer udover deres standard build :)

Så nej skal ikke selv have fingrene i det :)
Avatar billede kurtba Ekspert
30. oktober 2023 - 22:13 #3
Så vidt jeg kan se, er det kun ram, hvor man ikke lige kan se hvilket fabrikat Topdata anvender. Ikke noget som jeg umiddelbart tror kan have nogen betydning, da de begge har 6000 mhz.
Topdata har været på markedet i rigtig mange år og specialiseret sig i gaming pc.er.
Det har mm-vision også, så begge tror jeg er særdeles kompetente til at bygge disse.
Jeg har lidt erfaring med Topdata, da jeg selv har en pc fra dem (ej til gaming men optimeret til billede og videobehandling). Den har jeg været ganske tilfreds med, og den yder stadig det nødvendige, selv om den nok er 7-8 år gl efterhånden.
Derudover har jeg hjulpet nogle stykker med at finde best value for the money i forbindelse med køb af gaming pc.er, og det endte hver gang med Topdata.
Kan ikke sige noget om deres service, da der i ingen af tilfældene har været brug for at kontakte dem efterfølgende, og dem jeg hjalp, har været særdeles tilfredse.
Som jeg ser de 2 pc.er får man mere for pengene hos Topdata, så dem ville jeg umiddelbart vælge, men hvis du tror mere på mm-vision og vil betale lidt mere for det, så gør du bare det.
Om der er 2 eller 3 blæsere på et grafikkort kan jeg ikke se overhovedet hænger sammen med, om det ene er bedre end det andet.
Det handler jo bare om, at de skal kunne køle ordentligt, og jeg er sikker på, at det har de sikret sig, uanset om der er 2 eller 3 blæsere. Grafikkortet med 2 har måske nogle som bare er større, eller også er der valgt en anden kølemetode.
Den der umiddelbart linkes til hos mm-vision har i5 cpu og der skal betales ekstra for den i7, som er standard hos Topdata. Til gengæld får man som standard en mindre hd hos Topdata, men der ville jeg vægte cpu højest og så evt. tilkøbe en større hd, hvis det er nødvendigt.
Ellers er det svært at se, at der vil være en ydelsesmæssig forskel på de 2.