25. oktober 2023 - 09:14Der er
13 kommentarer og 9 løsninger
Mine mail når ikke frem til modtager
Inden for de sidste 1 1/2 måned er mine mail startet på ikke at komme frem til mine modtagere - hos nogen kommer den i spammappen andre modtager de den slet ikke. jeg kan sagtens modtage email fra dem og alle andre men ikke sende til halvdelen af mine modtager. Jeg bruger windows live mail og har nu begyndt at bruge outlook mail men det ændre ikke noget - min mail er hos udbyderen one.com men de kan ikke hjælpe mig. Hvad gør jeg
Mit gæt er, at en af modtagerserverene har fået 'spam' markeret dig (fra en af dine læsere) og derfor lukker de for mail fra dig til deres kunder. Prøv at se via modtagernes mail om der er et mønster (fx kun gmail) eller spørg dine modtagere om hvilket selskab, de har deres mailkonto hos (evt om de har et spamfilter kørende). Og så tage kampen med det selskab.
Vi havde samme problem her hos os på https://teambuilding.dk. Det viste sig at være DNS opsætningen den var gal med... Få evt. nogen til at se om der er SPF-records, DKIM og DMARC sat op (og de er sat rigtigt op).
#2 Godt at du skriver "tage kampen op". For deternemlig wn kamp. Jeg har selv flere gange kæmpet med Yousee, de er sikkert ikke de eneste der stiller sig helt afvisende
Da jeg talte med One.com sagde de også at jeg skulle få dataene fra de mail som ryger i deres spammappe men det er det der også er problemet at jeg skriver til store virksomheder og dem der modtager mine mail er "bare" ansatte og kan ikke gå ind og finde de oplysninger. der ud over er der mange der skriver at de slet ikke modtager dem. med mindre jeg sender fra one.coms webmail så kan jeg godt. Der er ingen systematik i hvem der modtager og hvem der ikke modtager og det er næste alle undtagen min egen mail (har flere forskellige) hotmail.com modtager dem også.
Jeg har kikket på forbrugersitet Trustpilot. Til min overraskelse ser det relativt fornuftigt ud - 64 % af one.com´s kunder er tilfredse, men der er absolut andre der ikke er det. Jeg har som beskrevet i #4, Yousee, men der er deres såkaldte kundeservice langt mere ringe. Bemærk, at jeg på ingen måde har nogen som helst økonomiske interesser i at fremhæve den ene udbyder frem for den anden.
Hvis jeg læser lidt om TXT hos one.com så skriver de at der kan være problemer med at modtage post fra one.com hvis ikke "den gamle" txt er der så kan ikke forestille mig andet end at den skal være der.
Til en lille opfølgning så skal den "gamle" være der ellers er der nogle e-mail der ikke kan sendes. - så lærte jeg det. Om det andet virker ved jeg ikke endnu, så jeg vender tilbage med oplysning.
Tusinde tak alle sammen - jeg har fået løst problemet selv om det hold hård på, men det lykkedes
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.