Avatar billede jcr18 Professor
16. oktober 2023 - 23:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Geforce GTX 1060

Ud fra hvad jeg kan se på nettet kan dette grafikkort ikke køre med mere end 4 monitors. Jeg har faktisk brug for 6 monitors (job).
Kan man på en eller anden måde koble flere skærme på evt med noget adapterværk mv?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2023 - 08:05 #1
Ikke til samme skærmkort. Men du kan sætte et ekstra skærmkort i, der kan klare de sidste skærme. Eller via USB-porten kan du sætte et eksternt grafikkort (eller grafikadapter) på. Dette kunne også fås via en ekstern "portreplikator".

Skal skærmene kunne andet end kontorarbejde, skal man dog overveje om båndbredden over USB kan trække det - det går fint med én (eller 2) skærme over USB3, men på en ældre USB2 port kan man ikke det store...
Avatar billede jcr18 Professor
17. oktober 2023 - 22:12 #2
I forlængelse af overstående spørgsmål vil jeg høre af om I vil hjælpe mig med at vurdere muligheden på mit bundkort: Asus B460M-C Pro? https://www.mm-vision.dk/Asus-B460M-C-Pro-bundkort
Bundkortet sidder i pc`en som også kører med bl.a. Nvidia Geforce GTX 1060 3G.
Pc`en kører perfekt med 4 skærme da grafikkortet er bygget til det. Jeg snakkede i dag med et gut som har meget tjek på IT men forstod desværre ikke meningen med alt hvad han forklarede da jeg ikke er en supernørd til det her:
Da planen er at jeg gerne vil have pc`en til at køre med 8 skærme og at jeg blot ville investere i endnu et grafikkort af samme slags som jeg i forvejen har. Det mente han ikke kunne lade sig gøre. Han snakkede også om noget udnyttelse af noget K værdi. Jeg kører med opløsningen 3840 x 2160 x 4 skærme og hvis jeg skulle op på 8 skærme x opløsningen på 3840 x 2160 så skulle jeg i princippet "lægge de 8 opløsninger sammen" og vurderer på det der K begreb. Det er så her jeg har brug for hjælp:
1) kan jeg blot sætte et grafikkort mere i?
2) Hvis ja, understøtter bundkortet muligheden?

Alternativet må være at skulle ud og investere i endnu en PC hvilket ikke lige var planen.
Hvad siger I?

På forhånd tak:)