Avatar billede lamina Nybegynder
31. august 2001 - 00:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hår

hejsa
jeg har et evigt tilbagevendende problem..jeg vil meget gerne tegne hovedhår/øjenvipper etc i illustrator /photoshop uden at det ligner spaghetti eller et kosteskaft. det skal se realistisk ud. er det muligt??
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. august 2001 - 08:25 #1
Hmm... hvad er det der gør at det ligner det?
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. august 2001 - 08:34 #2
Hvis du efter at have tegnet en streg med stroke på bruger Object-Path-Stroke path, så få outlined din stroke, så har du gode muligheder, for at ændre formen på stregne, så den ikke er lige bred alle steder!

Man kan jo også lægge forskellige nuancer i farven!

Er det den slags du tænker på?
Avatar billede tre Nybegynder
31. august 2001 - 09:00 #3

Hej Lamina >> I Illustrator 9.0 kan man ofte få en god hår-effekt ud af en kombination af \"Scribble and Tweak\" og \"Twirl\" effekten.

Start med at tegne en masse streger på hovedet - marker stregerne
  * vælg Effect -> Distort & Transform -> Twirl (sæt denne til en ret lav værdi - f.eks. 15-20%)

  * vælg Effect -> Distort & Transform -> Scribble and Tweak

Prøv dig frem med forskellige indstillinger indtil du mener du har et godt resultat.

Håber du kan bruge det - ellers er der også mange der tegner hele hårtoppen på en gang med pennen. Der er det selvfølgelig godt at lægge forskellige farvenuancer ind som TINO_BH skriver....
Avatar billede lamina Nybegynder
31. august 2001 - 16:44 #4
jeg prøver lige begge muligheder og vender tilbage..
Avatar billede zhark Nybegynder
03. september 2001 - 02:10 #5
I PS 6 er der nogle muligheder for at stille penseldynamik:
fade size,fade opacitet og farve fade (forgrund>baggrund) det kan give streger der udtyndes. Jeg har \"leget\" lidt med 100/25/50 og 100/50/50 det må også kunne pyntes yderligere ved hjælp af filtre!?
Avatar billede lamina Nybegynder
03. september 2001 - 21:56 #6
jeg prøve lige dette...det er fedt med de indslag der er kommet..
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. september 2001 - 09:41 #7
Har du fundet ud af det?