Hej Jeg har et excelark jeg taster alt mine lønting ind i og slut mdr indlæser jeg dette ved at lave en csv.fil til lønsystemet. Jeg så på et ark de har sendt mig der var sådan en knap man kunne trykke på og så lavede den excelarket om til en csvfil ved at slette den øverste linje og man skal så herefter bare gemme filen hvor man vil have den gemt. Mega smart. jeg tænkte..den kopier jeg bare til alle mine ark....meeen der var 3 ark den ikke duede på da den så ikke tog alle kolonner med. nok fordi disse kolonner ikke var med i den oprindelige jeg kopierede fra. mit spørgsmål er nu hvordan laver man denne knap selv? eller kan man ændre i den så den duer til alle mine kolonner i excelarket. ved ikke om det jeg skriver overhovedet giver mening:)
Der behøve jo ikke være data med, men blot et ark med med knappen og strukturen. Og ellers skal du eventuelt begynde at kikke på autofunktioner eller VBA. Med venlig hilsen og god fornøjelse.. Tom K.
Jeg har udviklet mange af denne slags løsninger - netop med henblik på at gemme csv-filer til lønsystemer. Man kan godt designe makroen/VBA-koden, så den selv finder ud af, hvor sidste kolonne (og sidste række for den sags skyld) i det anvendte område er, men det er ikke noget, man bare lige gør uden et nogenlunde kendskab til VBA-kodning og den underliggende objekt-model i Excel. At tilføje selve knappen er ikke rocket science, men et klik på knappen skal køre den makro, som jeg omtaler oven for.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.