Avatar billede Street Praktikant
13. oktober 2023 - 10:24 Der er 2 kommentarer

Automatisk opdatering af data imellem faner

Hej
Jeg er nybegynder og har kastet mig ud i et projekt ved hjælp af diverse guides på nettet. Men jeg er kommet til kort her:

Jeg har en fane, der indeholder stamdata som navne og personnumre mv.
På en anden fane, vil jeg gerne kunne sortere efter fødselsdato, så dem, der har fødselsdag i fx. januar kommer til at stå først. Det kan jeg godt få til at fungere.

Men, hvordan får jeg fanen med fødselsdatoerne til automatisk at opdatere med  indholdet fra fane 1, hvis der kommer en ny medarbejder? Jeg har forsøgt med at indsætte kæder, men det spænder ben for at sortere i arket med fødselsdage pga. noget med en matrix.

På forhånd tak for svar.
Avatar billede Stig Seniormester
13. oktober 2023 - 11:52 #1
Hej Street,
der er flere tilgange - hvad der er nemmest og bedst, afhænger lidt af situationen.

Det lyder som om en SORTER-formel er nok i dit tilfælde.

=SORTER(<matrix fra ark 1>;<nummer på kolonne i matrix, med fødselsdag>;1)
Avatar billede Tom K. Forsker
13. oktober 2023 - 12:33 #2
Hej Street.
Hvis ikke du allerede har lavet stamdata i en Tabel er det en fordel at gøre det nu for så er det en fordel i fremtiden med hensyn til at øge antal af nye medarbejder.