Avatar billede mnburrell Juniormester
25. september 2023 - 20:05 Der er 3 kommentarer

Hvid stribe på tværs af min computerskærm

Tusind tak for svarene på mit "Skærmproblem"
Desværre er der nok ikke noget jeg selv kan gøre, end at prøve at leve med det, eller købe en ny bærbar computer.
Det er lidt trist, da jeg bruger min PC til at arbejde med billedbehandling.
Desuden er jeg en gammel dame på 78 år, og jeg havde håbet på at min PC ville holde min tid ud.
Mine øjne er ikke så gode mere så det jeg søger er en bærbar computer med lys i tastaturet og med masser af plads på harddisken.
Den jeg har er en HP som er købt brugt i Blue City, og den har virket upåklageligt indtil nu.
Er der nogle gode forslag I kan give mig til et evt. nyt computerkøb?
Tak fra Marion
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. september 2023 - 20:45 #1
Du behøver ikke at starte en ny tråd - dit spørgsmål i denne tråd er jo bare en forlængelse af den allerede oprettede.

Det kan være at du skal tænke på at købe en brugt - der findes flere firmaer der handler med renoverede brugte pc´er.

Se de tre links:

https://www.refurbed.dk/?gclid=CjwKCAjw38SoBhB6EiwA8EQVLnQk4JkJ3fALAtnBbbWj4XgWU1yF9bC90QNlURM6mqbl4Gjr3S4hmhoC1y0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.datamarked.dk/brugt-baerbar-computer_332.html

https://www.itlagersalg.dk/shop/brugt-baerbar-382s1.html?gclid=CjwKCAjw38SoBhB6EiwA8EQVLtLCRnsHt79KQb74rtQUjMywe6knh_h0Pdzop4dkOyav9hNKaL2P_BoC8AUQAvD_BwE#&CookieConsentChanged=1

Jeg vil understrege at jeg absolut ingen økonomiske interesser i de tre firmaer - de er kun vist som eksempler.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2023 - 16:57 #2
Kan du ikke sætte en løs skærm til, og evt også løs tastatur/mus, og så bruge pc videre?
Primært, så får du større skærm og et bedre tastatur, og billigere end ny(ere) bærbar.
Avatar billede mnburrell Juniormester
26. september 2023 - 19:55 #3
Kære venner i Computerworld.
Tak for alle jeres svar og foreslag til hvad jeg kunne prøve at gøre.
Men i dag har jeg købt mig en helt ny bærbar der passer til de krav jeg stiller til en ny computer, den er lidt dyr, men jeg har sparet op så jeg kan forære mig den gave, jeg vil blive rigtig glad for, Jeg bruger nemlig ikke penge på andre ting, da jeg ikke kan gå uden min rollator.
Det er en Gamer computer jeg har købt, selv om jeg ikke spiller over hovedet, men laver billedbehandling og gerne vil have en hurtig computer:
ASUS TUF Gaming F17 FX707ZV4-HX018W Bærbar PC - Intel Core i7 (12. Gen) 12700H / 2.3 GHz - 16 GB DDR4 - 1 TB SSD M.2 PCIe 4.0 - NVM Express (NVMe) - 17.3"
Jeg glæder mig til at få den hjem, den bliver først afsendt den 3.oktober 2023.
jeg skal selv installere alt i den, hvad jeg regner med at jeg godt kan, ellers vil jeg bede om hjælp herinde
Tusind tak for alle svar og links
Hilsen fra Marion