Avatar billede JakobVB Novice
18. september 2023 - 15:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel - Nummer fra dropdown til nye rækker

Hvordan får jeg excel til at oprette x-antal nye rækker, baseret på en dropdown menu.
Jeg har en dropdown menu hvor jeg har tal i eksempelvis 4.
når jeg vælger "4" i min dropdown menu, skal excel automatisk lave 4 nye rækker under drop down menuen.

Hvis muligt:
Kan jeg få de "nye rækker til at hedde noget bestemt?
Eksempelvis: Maskine 1, Maskine 2, Maskine 3, Maskine 4

Mvh
Jakob
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. september 2023 - 12:44 #1
Altså hvis du vælger 2 så skal der komme 2 rækker med teksten Maskine 1, Maskine 2, hvis du vælger 4 skal der komme 4 rækker med teksterne Maskine 1, Maskine 2, Maskine 3, Maskine 4 og så videre. Er det korrekt forstået? Men skal der altid stå "Maskine" foran tallet eller hvaf?

Forklar venligst nærmere.
Hvilken Excel version bruger du?
Avatar billede JakobVB Novice
19. september 2023 - 13:38 #2
Det er helt korrekt forstået. Hvis det kan lade sig gøre så skal der helst stå Maskine før tallet. Det handler om hvor mange maskiner man vil tilføje.

jeg bruger version Microsoft 365 MSO (Version 2308)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
20. september 2023 - 14:46 #4
@JakobVB
Kunne du bruge det?
Avatar billede JakobVB Novice
25. september 2023 - 08:19 #5
xl-Enthusiast, det var præcis det jeg søgte, mange tak for hjælpen og din tid :)

kh!
Avatar billede JakobVB Novice
25. september 2023 - 08:33 #6
Jeg ved ikke om det er muligt og det er bare rigtig godt det du har vist der, men kan man, afhængig af hvor mange maskiner man har, få koden til at indsætte samme antal rækker som man, i dropdown menuen, har valgt maskiner?

Dokumentet jeg arbejder i har nemlig en masse allerede eksisterende data og hvis der ikke er plads/rækker under, så kan man ikke sætte for mange rækker/maskiner ind. :)

Så hvis man automatisk ved at vælge eksempelvis 3 maskiner i dropdown, kunne indsætte og rykke alt eksisterende under, 3 linjer + tilføje maskine 1, 2, 3,.. osv. så ville det være helt fedt :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. september 2023 - 07:04 #7
Jeg er ikke helt med.
Hvis jeg skal forsøge at hjælpe mere må du uploade en eksempelfil til Dropbox med en god forklaring.