Avatar billede CRC Praktikant
02. september 2023 - 19:44 Der er 4 kommentarer

opdeling af arbejdstid

Hej
Hvordan laver jeg en opdeling af en arbejdstid ( f.eks. 18.00 - 06.00 så man kan adskille de forskellige tillæg som man kan få?)
Jeg vil i dette tilfælde gerne "trække" timerne fra 18.00 til 22.00 ud og fra 22.00 - 05 ud og sidst men ikke mindst fra 05.00 - 06.00  - således at man kan sætte det ind i en evt lønudregning (er lavet)

Håber på assistance.

Pfh tak
Nybegynderen
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2023 - 21:11 #1
Det afhænger af, hvordan du har opsat dit løn ark. Det kan laves på flere måder, afhængig af opsætning af dine arbejdstids intervaller.
Mellem 22:00 og 06:00 er jo imellem 2 datoer, og beregnes forskelligt, afhængig af, som jeg nævnte, din opstilling af dine intervaller.
Avatar billede CRC Praktikant
02. september 2023 - 21:58 #2
Jeg har fundet et ark hvor det ser ud til det er det jeg skal bruge, men da jeg er total ny i at lave formler, virker de der er lavet ret uoverskuelige.

Jeg har downloadet dette .... det illustrer meget godt det jeg sigter efter

https://forum.excel-regneark.dk/timeberegning_topic4107.html

Mvh
CRC
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2023 - 23:04 #3
#2 - Ja, hvis du er ny i Excel, så er det nok ikke det helt rigtige eksempel du har fundet.
Men prøv, ud fra det du ser som opstilling, at lave din egen opstilling. Så kan der senere bygges formler på, som er mere enkle.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
08. september 2023 - 21:48 #4
skal du bare have ændret perioderne i arket