Avatar billede visto Professor
28. august 2023 - 22:04 Der er 4 kommentarer

Transcription fra lydfil til tekst

Findes der et gratisprogram, der kan transskribere en lydfil med tale (engelsk) til tekst?
Det drejer sig om flere timers tale, så en trial med en halv times demo duer ikke.

Jeg har ikke Office 365, som vist indeholder muligheden.
Avatar billede fase Professor
29. august 2023 - 20:14 #1
Hvis du søger på sound to text transcription får du en masse muligheder.
Avatar billede visto Professor
29. august 2023 - 22:47 #2
Ja, det havde jeg prøvet inden jeg skrev mit spørgsmål.
Men bemærk at jeg skrev gratis. Alle dem, jeg har kigget igennem, koster noget.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
30. august 2023 - 11:07 #3
Her er et gratis forsøg ....

Google - docs - nyt dokument - udvidelser - transcripto
Avatar billede visto Professor
30. august 2023 - 14:02 #4
Jeg har prøvet, men to ting ser ud til at blokere: 1) Når jeg vil installere, får jeg en fejl, år jeg vælger Tillad på siden med "Transcripto vil gerne have adgang til din Google-konto. Fejlen lyder:
Denne side viderestiller ikke forespørgslen korrekt
Der opstod en fejl under forbindelsen til script.google.com.
Dette problem kan nogle gange skyldes, at cookies er slået fra, eller modtagelse af cookies er blevet nægtet.

Jeg valgte så i browseren at tillade alle cookies, hvilket ikke hjalp. Når jeg på siden med fejlmeddelelsen vælger "Prøv igen", får jeg:
Bad request - Error 400

En anden ting kan dog sagtens vise sig at stoppe det hele. På denne side
https://www.youtube.com/watch?v=Ahss1PJrW2w&ab_channel=SheetSMS
der gennemgår, hvad man skal gøre for at bruge Transcripto, vises under demoen, der hvor der vælges at transskribere en uploadet fil: "To transcript files longer than 1 minute you will need to upgrade to the premium version" - hvilket jeg læser som en betalings-version.
Jeg ville se, om jeg fik samme besked, men så langt nåede jeg som sagt ikke grundet førstnævnte fejl.