Avatar billede mort1 Ekspert
08. august 2023 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jpg.json til jpg

Jeg har hentet mine billeder m.m. fra mine Google konti (Google Drev og Google Foto) det tog en hel..... tid, men nu er de i hus, tror jeg nok .......
Nogle billeder kommer fint ud som jpg, medens noget andet, tilsyneladende også billeder,  kommer som jpg.json - et for mig ukendt format, som ikke kan åbnes, i hvert fald ikke med de værktøjer jeg har - Er der nogen herinde, som kan give en forståelig løsning på den udfordring?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2023 - 15:33 #1
JSON filer er java programmerings/index-filer

Jeg tvivler på de indeholder billeder - det er nok snarere Googles arbejds-filer for hvilke filer der skal hentes.

Prøv at se på størrelsen - de er formentlig alt for små til at være billedefiler. Og åbner du dem i eks. notepad, vil du formentlig i klartekst kunne læse filnavne m.m. på de filer du har hentet...
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. august 2023 - 16:37 #2
Ole har ret - du vil finde en jpg fil - der hedder det samme før punktummet. OG ja de er meget små.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. august 2023 - 17:48 #3
Tak for indspark
Dem jeg er "faldet over" indtil nu er omkring 750 byte, og har betegnelser som:
20170719_133422.jpg.json
og
IMG_4568.jpg.json
Det ligner jo unægtelig billedfiler
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2023 - 18:27 #4
Du kan da ikke sige de ligner billedefiler, uden at åbne og undersøge dem... - 750 bytes kan lige netop indeholde nok data til at danne et windows-ikon med begrænsede farver...

Filerne indeholder navnet på en billedefil, ja - men det er jo helt andre filtyper... - så det eneste de har til fælles med billeder er noget af navnet :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. august 2023 - 19:11 #5