Avatar billede valby Ekspert
07. august 2023 - 19:32 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Wianaero virker ikke mere, alternativ ønskes

Windows 11
Da jeg anvendte Wianaero virkede det fint, Genvejspilen forsvandt.
Men nu virker den ikke mere. Har slettet den og geninstalleret uden held.
Så jeg søger et alternativ.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2023 - 19:54 #1
Er ved at teste dette https://www.makeuseof.com/windows-11-10-remove-shortcut-arrows-in/ på min Windows 10.
Skal lige genstarte pc.
Avatar billede klaudi Ekspert
07. august 2023 - 19:55 #2
Jeg bruger winaero på windows 11 og det virker fint. Har lavet lille genvejs pil + flere andre tweaks.

Du kan evt. prøve at se om der er en mappe i C:\ProgramData\ med navnet WinaeroTweaker og så slette den, geninstaller så winaero og højreklik på winaero.exe og kør som admin.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2023 - 19:56 #3
Pile på mit skrivebord med Windows 10 er væk efter dette register tip.
Jeg vil lige prøve at kopiere genveje ud og se om de forsvinder. I hvertfald efter en genstart
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2023 - 19:59 #4
Prøvede lige at kopiere en genvej fra en program start ud på skrivebordet, og den fik ikke en pil på. Så jeg tænker tippet fixer pilene.
Avatar billede valby Ekspert
07. august 2023 - 20:09 #5
Takker foreløbig, jeg ser på det.
Avatar billede klaudi Ekspert
07. august 2023 - 20:25 #6
Bare for at prøve, nu fjernede jeg de små genvejspile med winaero, virker også.
Avatar billede valby Ekspert
08. august 2023 - 19:19 #7
#1
Enten virker det ikke på min PC, eller jeg begår en fejl.
Jeg har trykket teksten ud for slavisk at følge anvisningen.
Jeg ender med det her: https://ibb.co/F8nwqX1
Avatar billede valby Ekspert
08. august 2023 - 19:20 #8
#2
Det virkede desværre ikke, det havde ellers været nemmere.
Avatar billede klaudi Ekspert
08. august 2023 - 22:41 #9
#7
Det skal se sådan ud, der skal ikke være nogen værdi i "Standard"

https://ibb.co/V3DQvXX
Avatar billede valby Ekspert
08. august 2023 - 23:07 #10
#9
Men i min version står der Shell icons, er det der den er gal?
Avatar billede falster Ekspert
08. august 2023 - 23:51 #11
Prøv at downloade og anvende de to små reg-filer herfra:

https://www.majorgeeks.com/files/details/remove_the_shortcut_arrow_icon.html

(Den ene til at fjerne pilene. Den anden, hvis du vil have dem igen.)

Du kan evt. også blot åbne dem med Notesblok e.l. for at se, hvad der skal foretages i registreringsdatabasen.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 00:11 #12
#9
Nu står det som på dit link, men pilen har sat sig fast.
Avatar billede klaudi Ekspert
09. august 2023 - 09:55 #13
Nu skulle jeg lige afprøve den fra #7 det endte sådan
https://ibb.co/qg0fhgb

Så tilbage til Winaero og det blev normalt igen 🙂

Bruger du den fra #11 så husk at kopiere filen "blank.ico" til "c:\windows" mappen,
ellers virker det ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2023 - 10:20 #14
Jeg vil prøve tip på min Home 11 når jeg kommer hjem. På 10 Home virker det.
Copy paste du tekst ind for at være sikker på det blev rigtigt? Det gjorde jeg og prøver på 11.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 15:05 #15
#13
Fint, jeg går ud fra, at det forestiller genveje :-)
Ja jeg brugte de fra #11 og lagde blank i C:\windows.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 15:08 #16
#14
Ja jeg brugte Copy paste, det ville være for besværligt at afskrive..
Avatar billede falster Ekspert
09. august 2023 - 16:27 #17
Både #9 og (mit) #11 virker - jf. ovenfor - selvfølgelig på W10 Home.

Tak til klaudi for tilføjelsen til #11.

For en ordens skyld:

Hvad hedder nøglen med den forkerte værdi - som beskrevet af klaudi -, som du viser i #7 og er den fjernet eller rettet til, så den er som #9?

Det skal se sådan ud, der skal ikke være nogen værdi i "Standard"?

(Der er næppe tvivl om, at #9 skal virke. Se f.eks. denne

https://www.youtube.com/watch?v=TFQ42fCVT_w )

Held og lykke!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2023 - 16:52 #18
#16 Jeg har måttet fjerne tippet i registeret på min windows 10 efter den opdaterede. Jeg fik en sort firkant der hvor genvejspile var. Og så vil jeg dog hellere se på pilene ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2023 - 17:14 #19
Jeg prøvede en ny måde fra registeret som kommer fra Microsoft siden her
https://www.elevenforum.com/t/remove-shortcut-arrow-icon-in-windows-11.3814/
Jeg downloadede reg tilføjelsen og tjekkede den med notepad. Så ok ud og flettede den ind i registeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2023 - 17:15 #20
Okay. der var henvisning fra Microsoft siden til elevenforummet.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 17:28 #21
#19
Jeg ser på det.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 17:29 #22
Der var forandringer i reg. Billedet viser hvilke.
https://ibb.co/q57Kf59
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2023 - 17:34 #23
Så fint ud fra start af. Nu har jeg fået en hvid firkant i stedet. Lad være med at installere den
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 17:37 #24
#23
Fint du var hurtig. Skulle lige til at prøve.
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 18:20 #25
Metoden fra #1 virker sgu på min anden computer. Begge er stationære med W11.
Avatar billede klaudi Ekspert
09. august 2023 - 18:23 #26
#19 virker også, men man skal lige huske at kopiere "blank.ico" til "c:\windows" mappen
Avatar billede falster Ekspert
09. august 2023 - 18:40 #27
Det er vist de samme tricks, således #11 = #19 og #1 = #9.

Hvis I stadig har mod på at prøve (jeg har ikke W11) er her en tredje metode i registreringsdatabasen:

https://www.thetechedvocate.org/how-to-remove-shortcut-arrows-in-windows-11-and-10/

Spring "Method 1" over og gå til "Method 2".
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 18:40 #28
#26
Det havde jeg gjort.
Men nu har jeg kørt windows ind igen med et nyt Image. Jeg prøver igen med #1.
Avatar billede klaudi Ekspert
09. august 2023 - 19:08 #29
#27 Du'r ikke på min w11
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 19:08 #30
Igen en kokser😒
Avatar billede valby Ekspert
09. august 2023 - 19:16 #31
Nej #27 er også en nitter. ØV!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2023 - 09:01 #32
Muligt at programmet stadig virker men at genbrugte indstillinger og oplysninger anvendes igen. Jeg vil til enhver tid anbefale man fjerner programmet med Revo og udfører avanceret scanning af efterladenskaber og så først derefter installerer program igen. Windows er slem til at genbruge ikke slettede oplysninger.
Avatar billede valby Ekspert
10. august 2023 - 11:08 #33
#32
"
fjerner programmet med Revo" ? Har du ikke lagt indlægget i den forkerte postkasse.?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2023 - 12:15 #34
Er Winaero ikke installeret for at bruge det da?
Du skriver du fjernede det og her tænkte jeg af installation.
Avatar billede valby Ekspert
10. august 2023 - 16:52 #35
Nå Winaero, den troede jeg var ude af billedet, og ingen af forslagene var installationer. så derfor troede jeg du var kommet til at lægge indlægget forkert.
Men ja jeg afinstallerede med Revo, og den gemte ikke noget. Jeg bruger altid Revo.
Avatar billede valby Ekspert
10. august 2023 - 18:50 #36
#1 virker på min ene computer, men ikke på den jeg slås med.

Jeg prøvede med Winaero igen. Virker stadigvæk ikke. Så sammenlignede jeg strengen 29 på de to computere. Det viste, at der hvor det ikke virker, havde Winaero skrevet noget helt andet, der skal stå:
C:\ProgramData\WinaeroTweaker\ShellIcons\blank.ico
Det skrev jeg ind i stedet i 29 og genstartede, intet resultat. Og jeg havde sikret mig, at Winaero lå på samme sted i Programmer, på begge computere.
Så det står ens på begge computere, men virker forskelligt.
Det er vist på tide at give op.
Avatar billede valby Ekspert
10. august 2023 - 19:13 #37
Jeg slettede Winaero på den computer hvor der ikke var nogen pile, og pilene kom selvfølgelig igen. Brugte så metoden i #1. Genstartede Stifinder, og pilene var væk.
Metoden virker altså, så det er svaret på spørgsmålet og 220661 får løsningen.
Godt gået 220661. 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2023 - 19:33 #38
Velbekomme. .
Avatar billede valby Ekspert
10. august 2023 - 19:40 #39
Jeg glemte vist at trykke på Opret da jeg skrev, tak til alle jer der har deltaget i mit spørgsmål. Men det kommer så her. 😁
Avatar billede valby Ekspert
10. august 2023 - 19:55 #40
Jen genstartede af anden grund, og nu er genvejene bare sorte felter, som i #13.
Nå men her er lukket og slukket.