Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 19:12 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Recept på fjernelse af koden på W11

Nu har jeg, flere gange, prøvet at fjerne den forbandede kode på W11.
Jeg har en stationær, og den påståede ekstra sikkerhed, giver ingen mening.
Metoden skulle være:
I regedit, som admin, skriver man:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device

Dobbeltklik på DevicePasswordLessBuildVersion at åbne. Skift derefter værdien til 0 og lukke ud.
Og tryk derefter på "Win" -tasten (lige til højre for venstre Ctrl) og skriv "netplwiz“, Tryk på Enter -tasten.

Fravælg "Brugere skal indtaste et brugernavn og en adgangskode for at bruge denne computer", og klik på OK.    Hvad er der galt?
https://www.windows11tips.com/da/how-to-remove-startup-password-in-windows-11/
Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 19:15 #1
Ps. Jeg kan vel ikke skrive Loonardo Lumbo, som i eksemplet, så kommer jeg vel aldrig ind igen?
Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 19:30 #2
Hvis jeg geninstallerer med Rufus, hænger jeg så stadig på koden?
Avatar billede fase Professor
13. juli 2023 - 19:38 #3
Du skal skrive dine egne koder. Loonardo Lumbo er bare eksempler.
Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 19:56 #4
Ja det mente jeg jo nok, men skriver jeg mine egne koder ind, så er den jo ikke kodefri.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2023 - 20:07 #5
Jeg installerede med Rufus i efteråret da 22h2 kom og der valgte jeg en offline konto og blank kode. Jeg får ind imellem besked om at koden skal fornyes men det er kun et par tryk på enter og så er den videre. Vil lige sige min Windows 11 er en stærkt ændret udgave. Der er ingen Edge på den og ingen pre installerede apps. Kun Windows sikkerhed er tilbage. Programmet Explorer Patcher er tillige også installeret. Jeg hsr dog læst at Microsoft gør alt for at blive ved med at få brugete på Microsoft konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2023 - 20:10 #6
Men er der ikke stadig inde i indstillinger mulighed for at ændre derinde?
Prøver lige at starte min Win 11 op.
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2023 - 20:21 #7
Jeg bruger min Microsoft konto for at logge ind. Dog anvendes en pin-kode. Dvs. jeg skal taste en 4 cifret talkode for at logge ind. Det synes jeg er overkommeligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2023 - 20:26 #8
Hvis du går i indstillinger-konti kan du så ikke derændre til lokal konti?

Så et andet tip ved installation til at omgå Microsoft konto.
Tippet var at skrive denne mailadresse no@thankyou.com og en fiktiv kode. den kan så ikke finde den mail adresse og vil lede videre til en lokal offline konto.
Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 21:08 #9
#6
Nej den mulighed findes ikke i min udgave, som er en opgradering fra W10.
Så vidt jeg husker, var det ikke muligt, at fortsætte install. før man havde sat en kode.
En fiktiv mail, det går vist ikke, for det er navn og kode.
#7
Jo pin er overkommenlig. Men man kan jo ikke bare starte op og gå ud og tage en kop kaffe. Man skal vente på log on, og derefter skrive koden, og først da begynder PCén at åbne op.
På min anden PC, som fik W11 lidt før, kan man gøre som 220661 foreslår.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2023 - 21:19 #10
Så vidt jeg husker så når man installerer Windows bliver det første man bliver promptet om er at vælge hvilken Microsoft konto man vil benytte. Det er her man bruger den mail adresse jeg beskrev. Windows vil lede efter denne konto og kan ikke finde den.og derfor hopper den så videre til en offline lokal konto. Det er sådan jeg har set det på videoer på Utube. Jeg har så ikke brugt metoden da jeg har brugt Rufus til at klare disse ting for mig. Alle de spørgsmål der stilles undervejs i normal installation skippes også så det går noget hurtigere at installere.
Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 21:44 #11
OK jeg må prøve med Rufus, jeg jeg har jo AOMEI backup.
Avatar billede valby Ekspert
13. juli 2023 - 23:51 #12
Jeg geninstalerede windows. Det gjorde ingen forskel.
Jeg geninstallerede mit AOMEI image.
Og så gik helvede løs i. 8-10 gange skulle jeg bekræfte min pin og adgangskode. Og da det var færdig skulle jeg åbne min mobil, for at bekræfte, at jeg var mig.
Det er er jo SINDSYGT, Jeg er hverken CIA eller KBG agent, hvad skal det tiil for?
Jeg er en ganske almindelig borger, og har intet at skjule, heller ikke, at jeg er træt af Microsoft sygelige sikkerhed for almindelige mennesker.
Det lange og det korte er, at jeg må leve med Microsoft overgreb,
Og jeg glæder mig til, at Google Bart tæsker Microsoft Bing. For det gør den!
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2023 - 00:08 #13
Big Brother lever og har det godt - desværre.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2023 - 00:32 #14
#13
Ja desværre, det bliver værre og værre 😒
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 08:53 #15
Øv. Jeg får sikkert ikke lov til at opgradere til 23h2 når den kommer og skal til den tid lave en ny ren i installation.  Må se til den tid hvilke udfordringer det giver. Der findes dog nu forskellige værktøjer man kan bruge ud over Rufus. Cris Titus har lavet et værktøj der hedder "One tool for everything" der kan en masse. Måske det kan løse nogle af de særheder Microsoft ligger inde med.
Avatar billede fase Professor
14. juli 2023 - 09:32 #16
Ja det mente jeg jo nok, men skriver jeg mine egne koder ind, så er den jo ikke kodefri.

Grunden til, at du skal skrive din egen kode, er for at bekræfte at det er dig.
Der er også nævnt i et par indlæg, at der skal bekræftes, at du er den du giver dig ud for. Grunden til det er, at der nogle ude på nettet der kunne finde på at udgive sig for dig. Derfor er der indført krav om totrins bekræftelse. Du sender så en venlig tanke til de, der uretmæssigt vil overtage din ID.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 12:50 #17
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 12:56 #18
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2023 - 14:38 #19
#15
Ja det er surt at skulle begynde forfra, men jeg tror, at man i længden er bedst tjent med den originale version fra Microsoft.
Tak for linkene, men så vidt jeg kan se, er det desværre fiduser, som kunne bruges i W10, men ikke i W11. Jeg har vist prøvet det hele. Man kan f.eks. ikke undlade at skrive noget i password og trykke Ok. Man kommer ikke videre. Jeg fik Windows Hallo til at fungere, men det betyder bare, at kun Pin kan bruges.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2023 - 14:50 #20
#16
Det er jeg godt klar over, men jeg har i mine mere end 20 år med computer, ikke oplevet eller kender nogen, hvor det har været et problem.
Problemerne ligger på internettet med ondsindede sider, programmer  og mails.
2 trins bekræftelse til en stationær PC, giver for mig, ingen mening.
Det er selvfølgelig noget andet med en bærbar, man har med mange steder, så ville jeg også sikrer mig så godt som muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 14:52 #21
#19 Ah der står nu i begge links det er for Windows 11 så jeg kan ikke forstå din kommentar der??
Men om det virker længere er jo så noget andet da de er 3 måneder gamle.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 14:54 #22
Video viser klart det er Windows 11
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 14:56 #23
Og ser man på kommentar for video var der en der fik det fixet for 5 dage siden. Så noget må være rigtigt i video.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2023 - 15:05 #24
#21
Ok så ser jeg den igen. Jeg var lige stået op, var oppe hele natten.
Vender selvfølgelig tilbage når jeg har nærstuderet videoen.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2023 - 15:52 #25
Nyt problem. Nu er trin nr 2 umuligt fordi, det er lavet om fra i går. Jeg forstår ikke
hvordan det er sket. Det jeg skal fjerne, er ikke længere muligt.
https://ibb.co/YPNQqXb
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 15:55 #26
Jeg har taget min USB fra i efterårs i min test bærbar og installerer igen Windows 11. Melder tilbage når den er i mål. Det er Home version der installeres.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 16:11 #27
Jeg har nået i mål med installation. Intet spørgsmål om Microsoft konto. Det blev oprettet som lokal konto kun som admin og pc loggede direkte på uden kode. Billedet viser det her
https://ibb.co/ry4bF3Y
Bemærk dog lige at i Rufus er der indstillet til at cpu og tpm chip ignoreres, og at en offline konto skal laves. Disse muligheder vises i den sidste boks inden mediet oprettes.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 16:12 #28
Så nu må jeg vurdere om jeg skal lægge image tilbage eller fortsætte. Tror jeg fortsætter og ser hvad der byder sig.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2023 - 16:20 #29
@220661
Du er en superbruger, som Eksperten skrev.
Det lykkedes med dit link. Nu åbnes W11 uden pin eller kode. 😁
Tusinde tak. 👍👍👍
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2023 - 17:45 #30
Velbekomme.