Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2023 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fontvisning i ekstern reference/ anden projektmappe

Hejsa,

Jeg har lavet en ekstern reference (kæde) til et celleområde i en anden projektmappe.

Hvordan får jeg vist mine valgte fontværdier/farvevalg i den projektmappe, som jeg linker til?

Mange tak for hjælpen.
Mvh Sarah
Avatar billede Stig Seniormester
10. juli 2023 - 07:55 #1
Hej Sarah

Formatering af celler kan desværre ikke hentes med over i en kæde.

Du kan kopiere formateringen over, ved at kopiere området med formateringen i kildefilen (ctrl + c). Indsæt formateringen i referencefilen ved at højreklikke -> Indsæt special -> Formater

Metoden virker også hvis det er en betinget formatering.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
10. juli 2023 - 09:03 #2
@Sarah

Det er muligt ved hjælp af en af de meget gamle xlm-macroer.
Jeg skal ud af døren nu og er først tilbage i aften, men hvis du ikke i mellemtiden har fået en løsning, kan jeg muligvis hjælpe.
Det ville være en hjælp, hvis du kunne uploade de to filer det drejer sig om (til Dropbox) og i filerne manuelt vise ønsket resultat.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2023 - 10:02 #4
Hej xl-Enthusiast,
Mange tak for dine svar, sætter stor pris på det.
Jeg er helt grøn, så forstår ikke helt, de link du så venligt har delt.
Jeg vil meget gerne uploade via dropbox2, så du kan se, hvad jeg forsøger at spejle.
Hvor kan jeg gøre det?
Mvh Sarah
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juli 2023 - 09:11 #5
@Sarah
Det jeg linker til i #3 er Excel filer som du umiddelbart kan åbne.
Så du at jeg sendte dig en privat besked?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2023 - 15:25 #6
Hejsa, har lige set den - jeg kontakter dig via e-mail :-)