Avatar billede nu_igen Guru
01. juli 2023 - 10:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Trådløse in ear høretelefoner

Hej. Jeg har hidtil brugt sennheiser in ear med "tråd". Modellen findes ikke længere, men jeg kunne bruge disse
https://www.sennheiser-hearing.com/da-DK/p/cx-true-wireless/ckyadwwbs0eut0b446x5vb8yw/
Kan de bruges til lytning af e-reolens lydbøger på Ipad? Jeg går ud fra at de fungerer via Bluetooth?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2023 - 11:13 #1
Om de kan bruges til lytning af e-reolens lydbøger på Ipad, ved jeg ikke.

Der står i specifikationerne at de fungerer via Bluetooth.

Tekniske specifikationer
Artikelnummer (SKU)
508973 (sort), 508974 (hvid)
Stil i brug
true wireless stereohøretelefoner
Ear coupling
øregang
Frequency response (speaker)
5 Hz til 21 kHz
Transducerprincip
dynamisk, lukket bagtil
Transducer size
7 mm, TrueResponse™
Sound pressure level (SPL)
110 dB (1 kHz/0 dBFS)
Total harmonic distortion (THD)
< 0,08 % (1 kHz, 94 dB SPL)
Frekvensområde (mikrofon)
100 Hz til 10 kHz
Battery supply
indbyggede genopladelige lithium-batterier, 3,7 V
Mikrofonkarakteristik
system med 2 stråledannende mikrofoner
Opladningstid
1,5 time for fuld opladning / 15 min for 1 times spilletid
Battery supply (earbuds)
55-72 mAh
Battery supply (charging case)
400-420 mAh
Charging port
USB-opladning via USB-C-stik på opladeretuiet
Operating time (earbuds)
9 timer
Operating time (charging case)
27 timer
Bluetooth version
Bluetooth 5.2

Bluetooth profiles
HFP, AVRCP, A2DP
Bluetooth Audio Codec
aptX®, AAC, SBC
Bluetooth output power
10 mW (maks.)
Aktiv støjdæmpning
false
Weight (earbuds)
6g
Weight (charging case)
37g
Temperature range (operation)
0 til +40°C
Relative humidity (operation)
10 til 80 %, ikke kondenserende
Avatar billede nu_igen Guru
01. juli 2023 - 12:16 #2
Tak for svaret. Træls at der kommer nyt på markedet hele tiden. Jeg har kontaktet e-reolens support og Bluetooth er ok.
Avatar billede nu_igen Guru
01. juli 2023 - 14:51 #3
Nu kommer jeg i tvivl om, hvordan de bliver opladet. Jeg kan læse mig til at der måske skal bruges en speciel opladningsplade, siden der ikke er noget kabel til etuiet?
Avatar billede INK Ekspert
01. juli 2023 - 15:02 #4
De oplades i etuiet, der med det medfølgende kabel tilsluttes en usb port eller en standard usb oplader. Det er muligvis usb-c stik ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2023 - 15:11 #5
#4 - Hej ink. Du har ret, det er USB-C stik. Det står i specifikationerne, men det kan man let overse med alle de oplysninger.
Der står "USB-opladning via USB-C-stik på opladeretuiet"
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
01. juli 2023 - 15:58 #6
Hej nu_igen!

Jeg har selv den tidligere model af de øredutter du linker til. Det er rart at slippe af med ledningen, da de har Bluetooth.

De har virket upåklageligt til lydbøger, podcasts, og de har en fremragende lyd til klassisk musik, Rock og Jazz. Især baslyden er suveræn. Æsken oplades med USB C-stik som medfølger, og øredutterne oplades op til 3 gange når de lægges i æsken.

Kan se at den nyere model er på tilbud til 599,-

Jeg har nu selv bestilt et par. Så kan min kone overtage de gamle.
Avatar billede nu_igen Guru
01. juli 2023 - 16:46 #7
tak for alle svar.
@blød trafikant. Jeg er glad for at høre dine erfaringer. På n måde bliver jeg altid lidt mistroisk, når en vare sættes så markant ned. Jeg har i forvejen en hørenedsættelse, så jeg har ikke turdet give mig i kast med wireless.
Vær nu galant og køb nye til din kone også 😆
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
01. juli 2023 - 23:59 #8
#7: Mht pris, så er jeg også altid skeptisk, men der er meget konkurrence indenfor earbuds, så prisen falder hele tiden selom kvaliteten bliver bedre. Jeg har altid været stor fan af Sennheiser. Du kan installere en app, der hedder "Smart Control" fra Sennheiser, som giver dig mulighed for at tilpasse lyden til dine ører (bas, mellemtone og diskant). f.eks. hvis du har problemer med nogle frekvenser, så burde den kunne kompensere for høretab. Indstillingerne bliver gemt i selve øredutterne, og ikke i softwaren på din mobiltelefon. Man er derfor ikke afhængig af at bruge en bestemt afspiller, når man afspiller lyd. Gælder også samtaler.

Min kone går ikke op i lyd, så hun behøver ikke nye dutter, siger hun selv. ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2023 - 14:13 #9
jeg HADER at blive lukket ude fra verden, så jeg er til knogler!
https://hjemplus.dk/products/bone-conduction-headphones?variant=42651552940244
usb-c, bluetooth, tabes ikke let. kan let skifte mellem lydbog og opkald.
Avatar billede nu_igen Guru
05. juli 2023 - 19:07 #10
#6 @ blød trafikant. Jeg har allerede modtaget mine wireless dutter og har fået dem til at virke. Nu ville jeg så installere snart Control appen via Apple ( jeg bruger dutterne sammen med min Ipad. Jeg har downloadet appen, men kommer ikke til de tekniske indstillinger. Det lader til at man skal oprette en konto og bruge sin Apple id osv. så langt så godt indtil jeg skal godkende at jeg har villet tilgå  min konto  fra et sted mellem København og Ringsted. Det vil jeg ikke godkende, det ligger lidt langt fra Fredericia. Derefter kommer der totrins  godkendelse med kode via SMS.
JEG ER FORSIGTIG. Hvorfor skal jeg godkende en app fra SENNHEISER på denne måde.? For at oprette en konto hos Sennheiser?
Jeg forstår det ikke.  Kan nogen forklare sammenhængen?
Avatar billede nu_igen Guru
05. juli 2023 - 19:08 #11
Snart Control = smart Control app
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2023 - 20:10 #12
mellem kbh og ringsted er der, din tele-udbyder har adresse.

sennheiser har er eksperter i høredimser, og har lavet den app, som du kan hente via apple - det er ikke apple, der laver alle apps.

du opretter ikke en konto hos sennheiser, men du accepterer, at du bruger den app, der er lavet til dit udstyr. data via app er for at kunne hjælpe med brug hvis der opstår problemer for dig.
Avatar billede nu_igen Guru
06. juli 2023 - 00:11 #13
Hej. Jeg har fået "installeret" og afprøvet  de wirelesse telefoner. Desværre har jeg meget smalle øregange og ører, så jeg ikke kan få tingesterne klemt fast i mine ører og slet ikke få selv de mindste dutter til at passe. Jeg bruger i forvejen høreapparater og ved undersøgelser af mine ører bruger klinikken børneudstyr. Nu har jeg forgæves ledt efter SENNHEISERS Returpolitik, uden at finde noget på deres salgssider, men der er et dansk link med formularer. Det ser dog ikke ud til at det omhandler returvarer.
Varen blev leveret fra Tyskland. Er der nogen herinde, som kender noget til returvarer.
Mener at de bør være underlagt dansk lovgivning om retur indenfor 14 dage.
Avatar billede nu_igen Guru
06. juli 2023 - 00:16 #14
Undskyld min jamren. Jeg fandt returpolitikken på den ordrebekræftelse jeg har modtaget. Se her
https://returns.richcommerce.co/return/new?c=sennheiseremea
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
06. juli 2023 - 17:33 #15
@nu_igen: Det var da ærgerligt, at de ikke passede til dine små ører. Håber du finder en anden løsning. God vind herfra!
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2023 - 18:28 #16
Desværre er 'hørebilen' nok nedlagt, men min bror fik tilpassede høredimser, og de kan kobles til lydenheder via bluetooth.
TV, Lyd, ipad, iphone uden problemer. Når der en gang har været forbindelse, så går den automatisk på hvis der kommer ny lyd.
Der skal således ikke skiftes fra et høreapperat til andre (Sennheiser) - dem du har passer til det hele.
De var dyrere, men absolut lettere i brug, og passer på mål.
Avatar billede nu_igen Guru
06. juli 2023 - 18:31 #17
Tak, men når jeg nu har set dem, er den firkantede facon med afrundede hjørner ikke hver mands/kvindes ideelle pasform. Mine tidligere Sennheiser med kabel passede så fint, fordi selve lyttedimsen var drejet lidt i forhold til akslen.til gengæld holdt de ikke så længe, men gik i stykker ved kablets overgange forskellige steder . Jeg har 3 par i udu
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2023 - 19:53 #18
Pasformen er ikke firkantet, men der tages en afstøbning af din facon, og den laves høreapparat efter. Personlig tilpasning - derfor en højere pris end fra 'det offentlige'
Avatar billede nu_igen Guru
07. juli 2023 - 13:24 #19
Tak for svaret. Jeg har skam sådan et lytteudstyr fra det offentlige, ganske gratis. Via en halsslynge koblet til Bluetooth kan jeg lytte til forskellige medier. Det er bare træls med en halsslynge om natten og så er høreapparaterne ikke egnede til at ligge på.
Det skal så også siges at jeg har "vanskelige" ører. En støbt tingest specielt til mig får jeg eksem af, fordi det er så tæt.
Tak for dine svar