Avatar billede frem-ad Professor
23. juni 2023 - 19:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere program der ikke vil slette

Hej
Jeg har installeret  Allavsoft video Downloader Converter, det program vil jeg have afinstalleret, jeg har prøvet den klassiske igennem Windows kontrolpanellet, jeg har prøvet i Fejlsikret Tilstand, nu har jeg prøvet ved hjælp af Revo Uninstaller  hver gang kommer den med denne besked https://ibb.co/F46bDsn  og den geninstallere sig selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2023 - 19:37 #1
Kig i jobliste under start og fjern forekomst af program hvis det er der. Gå i søg og skriv msconfig og gå i tjenester. Se om der er forekomst her. Når du fjerner efterfølgende med Revo skal du vælge avanceret scan og fjerne det den finder både med filer men også register. Hjælper det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2023 - 19:39 #2
Jeg har fundet et par links herunder. Forhåbentlig kan det være med til at løse dit problem.

https://www.youtube.com/watch?v=n_OKsa31ons

https://www.youtube.com/watch?v=c4j47cyPJ_Y
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2023 - 19:39 #3
Bare slet de mapper, som programmet ligger i (dog ikke fælles-mapper)
Alle steder i regedit, der refererer til en mappe, hvor programmet er i, skal tjekkes - er der ikke andet i, så slet den mappe og slet nøglen derefter.

Den dybe er, at installere windows helt forfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2023 - 20:01 #4
Har du system gendannelse punkter fra før du installerede programmet?
Avatar billede milter Ekspert
23. juni 2023 - 20:33 #5
Prøv at downloade og derefter installere programmet igen. Hvis det lykkes, bruger du derefter Revo Uninstaller til at prøve at fjerne det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2023 - 21:28 #6
#5 - Det lyder som en god ide. Der kan jo være gået noget galt under afinstallationen.
Avatar billede valby Ekspert
23. juni 2023 - 23:37 #7
Mener også at #5 er værd at prøve. Men hjælper det ikke, så prøv iObit afinstaller.
Den har låst et par filer op for mig, og det er vel exe filen du skal have fat i.
Så åben programmet, og smid dem ud, som ikke vil gå frivilligt.
https://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php
Avatar billede valby Ekspert
23. juni 2023 - 23:47 #8
Hovsa!!! Det var det forkerte program jeg henviste til. Det skal være Iobit Unlocker.😒
https://www.iobit.com/en/iobit-unlocker.php
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2023 - 07:52 #9
#5 Jeg er enig som jeg skrev i mit første indlæg #1
Da programmet ser ud til at komme tilbage så har jeg en ide om at Revo ikke har været brugt korrekt derfor beskrevet avanceret scan der går dybere ned.
Ellers burde systemgendannelse hvis dette haves kunne løse det.
Avatar billede frem-ad Professor
24. juni 2023 - 10:09 #10
Hej
Jeg havde prøvet og installere igen uden det hjalp. Der var heller ingen gendannelse tidspunkt før installation.
220661 avanceret scan om den ikke er i free udgave, jeg synes ikke jeg kan finde den.

Claes57 det blev den løsning, i registreringsdatabasen er der 3 filer i denne mappe Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\bam\State\UserSettings\S-1-5-21-286699765-3000300297-1555216270-1001 jeg ikke kan slette, men det ser ud til programmet er væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2023 - 11:00 #11
#10 Når Revo har afinstalleret programmet skal man vælge at scanne efter efterladenskaber. Her er 3 muligheder for hvor grundigt den skal gå til værks  jeg har konsekvent min slået til avanceret som står helt til højre. Den går dybere ned i systemet og fjerner. Der scannes efter mapper og registrerings tilføjelser som man alle vælger skal slettes. Når disse er kørt er der normalt ikke flere rester af programmet tilbage.
Hvis du har gjort det på den måde og du stadig havde problemet ville jeg lige spørge hvor du har hentet programmet. For programmer kan jo hentes på officielle sider men også sponsorerede sider.  De sidste har jeg ikke selv tillid til da man kan risikere at få andet med ned på computeren end bare programmet man skal bruge. Så oplever du at din pc opleves anderledes end den plejer så ville en scan med Malwarebytes måske være en god ide.
Avatar billede valby Ekspert
24. juni 2023 - 13:41 #12
Jo der er bestemt  Avanceret sletning i Revo. Er der rester af filer, så prøv med #8, for man ved ikke, om filer der ikke skal være der, kan være skadelige..
Og en tur med Malwarebytes, som foreslået i #11, er altid en god ide.
Avatar billede valby Ekspert
24. juni 2023 - 13:43 #13
Fra producentens egen side:https://www.malwarebytes.com/mwb-download
Avatar billede valby Ekspert
24. juni 2023 - 13:50 #14
Der var jeg heldig, da jeg fandt et link til Malwarebyte så jeg, at den findes til Android,
så den har jeg lagt ind på min mobil.
Avatar billede valby Ekspert
24. juni 2023 - 15:00 #15
Malwarebytes brugte 20 min. til en fuld scanning af min mobil. Den er ren. 👍
Avatar billede frem-ad Professor
24. juni 2023 - 15:57 #16
220661 #11 det er derfor for den kunne jo ikke blive færdig med afinstallationen der kom jo https://ibb.co/F46bDsn og når man trykkede OK så kunne den ikke blive færdig og programmet reinstallede sig igen.
Men efter rensning i registreringsdatabassen (#3 og #10) så har jeg nu kørt scanning Super Anti spyware og HitmanPro, og de har ikke fundet noget, så det skulle gerne være Okay.