Avatar billede acturus Nybegynder
30. august 2001 - 21:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Soundblaster live kort problemer!

I cs (counterstrike) begynder min lyd nogen gange at gentage sig selv meget hurtigt, den går i selvsning. og computeren fryser samtidig. jeg har hørt at SB-live kortet ofte konflikter med A7V-m.borded. Mener i også at det er her problemet eksisterer? Hvis det er problemet må der være en måde at få det til at holde op på.

har været her før og DAMM, der er nogen der har styr på computere her inde!!!!
Avatar billede safri2 Nybegynder
30. august 2001 - 21:32 #1
Måske skal du opdatere bios
Avatar billede acturus Nybegynder
30. august 2001 - 21:34 #2
har ret ny bios. 1008
Avatar billede acturus Nybegynder
30. august 2001 - 22:06 #3
jeg var lige inde på en side hvor mange havde det samme problem, nogen havde løst det ved at slå ACPI fra, hvor gør jeg det henne????? og hvad er ACPI????
Avatar billede acturus Nybegynder
30. august 2001 - 22:06 #4
den der kan svare mig på det får de 20 point.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 22:17 #5
ACPI skal du i bios for at slå fra under Power Management!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. august 2001 - 22:31 #6
jeg har lånt det her fra www.it-leksikon.dk

Advanced Configuration and Power Interface;
specifikation, der beskriver, hvordan forskellige komponenter i en PC skal spare strøm. Lader operativsystemet kontrollere strømforbruget, og afbryder strømmen til eksterne enheder (f.eks. printer eller CD-ROM-drev), når disse ikke benyttes.
Giver ligeledes stationere Pc\'er mange af de funktioner som de bærbare har, bl.a. at computeren fortsætter, der hvor den slap, når den tændes næste gang eller har været på pauseskærm.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. august 2001 - 22:34 #7
en lille hjælp til sb live kortet, er når du installerer kortet så vælg custom install og fjern krydset \"dos drivers\" så plejer de ikke give så store problemer
Avatar billede beorn Nybegynder
30. august 2001 - 22:43 #8
hvis du kører win 2k skal du for at få sb live til at kører på a7v (havde selv samme problem). du skal gå ind i device manager. det øverste punkt computer står der en lang linje med computer type. den står som default til advanced configuration power interface eller sådan noget lign. ACPI ihvertfald. men vælg egenskaber og så vælg opdater driver. her skal du så sige at du vil vælge en ny driver fra en liste. tryk vis alle drivere og skift til standard pc så får du igen kontrol over dine IRQ\'er i win 2k. håber det hjælper
Avatar billede makse Nybegynder
30. august 2001 - 22:48 #9
Beorn > Det er ikke altid det virker. Man risikerer at man bliver nødt til at geninstallere.
Avatar billede acturus Nybegynder
13. september 2001 - 12:57 #10
Ill try, pray for me;O)