Avatar billede pouls Juniormester
04. juni 2023 - 21:28 Der er 8 kommentarer

Jeg får en fejl på Enhedssikkerhed

Jeg får en gul trekant ved Enhedssikkerhed i Windows 11
Jeg ville gerne tilføje et skærm billede men kan ikke se hvordan jeg gør det.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2023 - 22:43 #1
Er din Windows og Defender opdateret?
Som jeg forstår fejl her er det en fejl visning der er i app til Defender.
Avatar billede pouls Juniormester
04. juni 2023 - 22:54 #2
Ja  Windows og Defender opdateret er opdateret .
Fejlen er på siden Sikkerhed på et øjeblik her er flere med en grøn OK men Enhedssikkerhed er der en gul advarsel trekant ved. der er to muligheder 1 Gå til indstillinger 2 Afvis
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2023 - 23:22 #3
Ja det er de to muligheder andre også har beskrevet.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. juni 2023 - 23:48 #4
Windows+X > Enhedshåndtering

Uanset hvilken enhed, der er årsag til advarslen, kan du starte med at søge efter opdateringer og medtage valgfrie opdateringer. Det kan jo være en driveropdatering, som ikke medtages på listen over påkrævede opdateringer.

Hvis ikke der findes en relevant driveropdatering via Windowsopdatering, kan du enten ignorere den (Afvis) eller søge efter den nyeste driver på produktets hjemmeside og prøve at installere den manuelt.
Avatar billede f-arn Guru
05. juni 2023 - 14:10 #5
@pouls

Jeg ville gerne tilføje et skærm billede men kan ikke se hvordan jeg gør det.

Det kan du ikke, men du kan uloade et billede, Feks. her, og lægge linket herind. 😀
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2023 - 14:33 #6
Er det det her der er problemet?
https://br.atsit.in/l/da/49712/
Avatar billede pouls Juniormester
05. juni 2023 - 15:10 #7
Fejlen ser således ud https://ibb.co/BT2NHrG og hvis jeg trykke på Oplysninger om kerenisolation kommer dette https://ibb.co/gjs9dxb og som det ses Microsoft-blokeringsliste over sårbare drivere grå og kan ikke slås til
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2023 - 16:28 #8
Det viste sig, at jeg havde samme fejl. Hos mig var det ksapi64.sys som blokerede noget i systemet, så kerne... ikke virkede.
Den fil kom fra et ukendt antivirus (freeware) som jeg har haft installeret (jeg har testet mange) - men afinstallationen fjernede ikke et par henvisninger i registreringsdatabase (alle filer var væk jf stifinder).
I regedit søgte jeg på  ksapi64
og der var to mapper, som jeg slettede (efter regedit fandt den første, som jeg slettede, så er det F3 for at søge videre, og slette næste) Hvis man vil, så kan man gemme de to mapper fra regedit - men windows defender bruger dem ikke.
Husk genstart og tjek i Sikkerhed, at alt er aktiveret og ok.

Og det var så fejlen hos mig - og jf link fra #6 - så arbejder m$ stadig på det, da der åbenbart er flere muligheder for at få advarselstrekanten vist.