Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2023 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatere UBS stick på "Blaupunkt 32/1330" TV - Hvordan ?

Formatere UBS stik på "Blaupunkt 32/1330" TV - Hvordan ?
USB skab bruges til at optage programmer på.
*
(Jeg har nogle USB stiks, der virker -
Og nogle andre, der ikke virker -
*
Ingen er formateret på Blaupunkt - Men jeg vil forsøge at gøre det på TV´et.
(For at  se om de virker der ?
*
P.S - Jeg undskylder, hvis jeg har spurgt om dette før !
*
Men hvis jeg har - så har jeg jeg ikke fundet ud af det ....
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2023 - 13:40 #1
Behøver du at formatere det ? når jeg sætter en SSD Disk til  USB stikket  på mit Samsung og vælger en udsendelse jeg vil optage får jeg den besked at den sletter alt på SSD en under optagelse!
Avatar billede puren Ekspert
17. maj 2023 - 14:17 #2
i manualen til dit tv står der sikker noget om at hvor stor den skal være, nogle tv´er skriver at den skal være 32GB for at planlægge en optagelse og 250GB for at pause en live kanal og indsætter du ikke en stor nok en så åbner nogle ikke op for den menu.

dit tv vil med 99,9% sikkerhed formater enheden til ext2/3/4 da den ruller linux inden i..
også derfor at mange siger at de ikke kan "læse" disken i computeren bagefter

men prøv at stoppe den i og planlæg en optagelse og se hvad der sker
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2023 - 14:54 #3
Tak poko1 - Hos mig "siger" TV ikke noget -
Men jeg plejer at formaterer med Partion Wizard = 32Fat.
*
Så er det "bare" at nogle virker og andre virker ikke.
(Selv om det er ret nye USB)
*
Tak Puran - Ja, jeg har prøvet at optage en tilfældig optagelse. - Den går igang.
Men stopper kort tid efter.
*
Kan jo også være at USB er i stykker ?
*
Men der var for at finde ud af hvad TV´et foretrak ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2023 - 14:54 #4
Tak Puren
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2023 - 14:59 #5
Hvis du formaterer med ExFat kan den rumme større filer
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2023 - 15:11 #6
Tak - det vil jeg prøve så !
*
Avatar billede puren Ekspert
17. maj 2023 - 15:17 #7
du kan evt test din pen eller disk med h2testw https://www.heise.de/download/product/h2testw-50539 som fylder disken ud og efter efter læser disken igen for at sikre at den kan rumme alt den den lover
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. maj 2023 - 23:42 #8
Tak for hjælpen til alle her ,,,,